Space Jam: een nieuwe erfenis Er zijn beoordelingen binnen, ging Warner Bros. te ver met zijn eigen eigenschappen?

2021-12-13 08:03:59 By : Mr. Sam Chen

Space Jam: A New Legacy-recensies zijn binnen, dit is wat de critici zeggen over het langverwachte vervolg.

De eerste Space Jam heeft een speciaal plekje in de harten van degenen die hun jeugd doorbrachten in het gouden tijdperk van de jaren negentig. Een vervolg op het basketbalcentrum, Looney Tunes met avontuur, staat al geruime tijd op de kaart, en nu Space Jam: A New Legacy eindelijk op het veld is gestapt, was het het wachten waard? Nou, in één woord, waarschijnlijk niet. Oké, twee woorden.

We beginnen met Sean O'Connell van Cinemablend, die schijnbaar op geen enkel niveau van Space Jam: A New Legacy genoot, en het een beoordeling van 1,5 van de 5 sterren gaf. Het algehele gebrek aan plezier van de critici valt aan de voeten van het eindeloze spervuur ​​van Warner Bros. Properties, waardoor de film niets meer lijkt dan een schaamteloos marketinginstrument voor de studio, evenals de matte uitvoering van LeBron James.

"LeBron James ziet eruit alsof hij geen interesse heeft in Space Jam: A New Legacy, dus waarom zouden we?"

Helaas houdt de negatieve feedback daar niet op, met Frank Scheck van The Hollywood Reporter die soortgelijke zorgen deelt. Nogmaals, de criticus kon het niet helpen, maar was het niet eens met de manier waarop Warner Bros. het vervolg heeft benaderd en het publiek bombardeert met andere herkenbare eigenschappen en referenties, waardoor de film uiteindelijk aanvoelt als niets meer dan een lange advertentie.

"Voor wie dit bedoeld is om in de smaak te vallen, is een raadsel, behalve vermoedelijk de marketingafdeling van de studio."

Dit patroon zet zich voort, aangezien Joshua Rivera van Polygon ook vond dat Space Jam: A New Legacy veel te veel afhankelijk is van verwijzingen naar andere franchises, en beschrijft het vervolg als "een marketingdiavoorstelling met een looptijd van twee uur." Dit zou niet zo erg zijn als de film je aan het lachen zou maken (het is tenslotte een komedie), maar helaas vond de recensent dit niet het geval.

"Space Jam: A New Legacy is alleen echt bevredigend voor mensen die geven om marketing en bedrijfswinsten, mensen die het benaderen als een product dat met succes is verkocht."

Deze gevoelens werden gedeeld door Mark Cassidy van Comicbookmovie.com, die zei: "De schaamteloze IP-promotie was misschien vergeven als het tot een paar lachjes had geleid, maar helaas, Space Jam 2021 is een dorre woestenij van komedie - een paar grijnzen opgewekt door de gekke wabbit terzijde."

Het kan echter niet allemaal slecht zijn, toch? Nou, gelukkig nee, dat is het niet, met Amy Nicholson van Variety die verschillende positieve punten vindt binnen de vermeende marketingtruc van een film. "Heeft de Goon Squad zojuist LeBron James ondergedompeld? Wat maakt het uit als onze ogen bezig zijn een groep luidruchtige fans te identificeren als de Droogs van "A Clockwork Orange", zegt ze, en vindt het vervolg zelfs beter dan het origineel. Iets wat velen gelijk zullen vinden aan godslastering.

"Space Jam: A New Legacy is chaotische, regenboogkleurige onzin die, in tegenstelling tot het origineel, erin slaagt om als een film bij elkaar te blijven."

Natuurlijk vond onze eigen Julian Roman ook veel om van te genieten met Space Jam: A New Legacy, waarin de terugkeer van de Looney Tunes op het grote scherm wordt beschreven als "net zo grappig en eindigend met een 21e-eeuwse CGI-upgrade."

"LeBron James zweeft in een Looney Tunes-avontuur dat generaties fans zal verrassen."

Katie Walsh van de Tribune News Service vond ook veel plezier in het langverwachte vervolg op de sportkomedie, maar vond nog steeds dat de niet aflatende paaseieren en het terugbellen naar andere Warner Bros. Properties veel te zwaar werden voor de film.

"Het wil commentaar geven op de algoritmen die ons leven beheersen, maar het is precies datgene waarnaar het verwijst: een upcycled Frankensteins monster van intellectueel eigendom dat een stoofpot van paaseieren en Halloweenkostuums op de kijker spuit, biddend dat er iets blijft plakken."

De solide recensies houden daar echter niet op, met Nick Harley van Den of Geek die weer meer dan genoeg vindt om van te genieten, waarbij de film alle juiste noten raakt waar het telt. "Het valt niet uit elkaar omdat de film een ​​duidelijke boodschap heeft voor kinderen, een bevredigende karakterboog voor James en een emotionele climax die goed genoeg wordt geacteerd door de viervoudige MVP", luidt de recensie. "Dat is meer dan de versie van His Airness ons gaf."

Aaron Perine van Comicbook.com voelde ongeveer hetzelfde: "Jonge kijkers zullen het geweldig vinden om enkele van hun favoriete tekenfilms op het scherm te zien, terwijl oudere leden van het publiek misschien terugdrijven naar hun eigen jeugd, terug wanneer een airbrush Taz-shirt was het toppunt van cool."

Ondanks deze glimp van positieve recensies, gaan de negatieve opnames door, waarbij Forbes' Scott Mendelson opnieuw de afhankelijkheid van de back-catalogus van Warner Bros. vermoeiend vond... hoewel hij de animatie wel aanvulde.

"Geweldige animatie en een kindvriendelijke mentaliteit kunnen de schaamteloze (en satire-vrije) IP-uitbuiting in het spel of de behoefte van de film om zijn best-gefactureerde menselijke ster meedogenloos te verheerlijken niet overwinnen."

Ongeveer 25 jaar na de eerste Space Jam, wordt Space Jam: A New Legacy geregisseerd door Malcolm D. Lee en speelt LeBron James een fictieve versie van zichzelf, samen met Don Cheadle, Khris Davis en Sonequa Martin-Green in live-action rollen, terwijl Jeff Bergman, Eric Bauza en Zendaya de stemcast van Looney Tunes headlinen.

Wanneer LeBron James en zijn jonge zoon Dom door een malafide AI worden opgesloten in een digitale ruimte, moet LeBron ze veilig thuisbrengen door Bugs, Lola Bunny en de hele bende notoir ongedisciplineerde Looney Tunes naar de overwinning te leiden op de gedigitaliseerde kampioenen van de AI op het veld : een uitgebreide selectie professionele basketbalsterren zoals je ze nog nooit hebt gezien. Het is Tunes versus Goons in de grootste uitdaging van zijn leven, die LeBrons band met zijn zoon zal herdefiniëren en een licht werpen op de kracht van jezelf zijn.

Dus voor degenen die hopen dat Space Jam: A New Legacy de geliefde, met nostalgie doordrenkte, erfenis van zijn voorganger zou waarmaken, kom je misschien teleurgesteld weg. Hoewel er veel meer negatieve dan positieve feedback is geweest, klinkt het alsof er nog veel te genieten valt in dit langverwachte vervolg.Space Jam: A New Legacy wordt op 16 juli door Warner Bros. Pictures uitgebracht. , 2021, zowel in de bioscoop als op HBO Max gedurende een maand na de bioscooprelease.

Anne Rice heeft pas onlangs een deal getekend om haar romans naar het AMC te brengen, maar dit weekend bracht het droevige nieuws van haar overlijden op zaterdag.

Filmfanaat. FilmManiac. Zijn mening verkondigen waar hij ook gaat, of het nu gerechtvaardigd is of niet. Schrijven voor www.movieweb.com sinds 2019.