Nice Côte d'Azur introduceert contactloze service bij het inchecken | Zakelijk Luchthaven Internationaal

2021-12-13 08:10:57 By : Mr. Jason Lo

Als onderdeel van haar beleid om de pandemie te beheersen, heeft de op een na drukste luchthaven van Frankrijk samen met haar partners een technologische oplossing ontwikkeld, waardoor passagiers de selfservice-incheckkiosken kunnen vermijden.

Deze innovatie maakt de passagierservaring nog meer "touchless" en vermindert de verspreiding van eventuele virussen.

Vanaf 6 december wordt er voor een proefperiode van twee maanden een nieuw systeem getest op Nice Côte d'Azur Airport. Het resultaat van een samenwerking tussen de technische en IT-diensten van de luchthaven en die van haar partner EASIER, zal deze innovatieve oplossing passagiers in staat stellen om de self-service check-in kiosken te bedienen met hun smartphone.

Passagiers moeten een QR-code scannen die op het scherm wordt weergegeven om het incheckproces op afstand te regelen: selectie van luchtvaartmaatschappijen en vluchten, incheckmethoden voor passagiers en bagage en het afdrukken van instapkaarten en bagagelabels. De hele operatie is net zo snel als een traditioneel digitaal proces.

De dienst maakt gebruik van een specifiek beveiligingssysteem om eventuele problemen te voorkomen. De kiosk herkent de smartphone via een wifi-verbinding die wordt geactiveerd door de QR-code. De kiosk wordt dan “vergrendeld” zodat alleen deze gebruiker deze kan bedienen. Als de passagier er gedurende 20 seconden geen interactie mee heeft of als ze te ver weg gaan zonder de handeling te voltooien, annuleert de kiosk het en komt weer beschikbaar. Dit betekent dat een tweede passagier een proces niet kan overnemen dat een andere passagier is gestart.

Dit "touchless"-systeem is geïntroduceerd bij alle luchtvaartmaatschappijen die al beschikbaar zijn op deze kiosken en is goed ontvangen. Tijdens deze proeffase is deze service beschikbaar voor passagiers die reizen met Air France en Air Corsica.

“Naast een verbeterde luchtfiltratie in onze terminals, geoptimaliseerde omstandigheden om ervoor te zorgen dat preventieve maatregelen worden nageleefd, en continue operaties om oppervlakken te desinfecteren, zal deze aanvullende maatregel het risico op verspreiding van het virus helpen verminderen. We zijn van mening dat de bescherming van de gezondheid van passagiers een belangrijke overweging zal blijven voor het luchtvervoer in de toekomst, en we zijn van plan al het mogelijke te doen om passagiers, grondpersoneel, cockpitpersoneel en iedereen die op onze luchthaven werkt, zich veilig te laten voelen”, aldus Franck Goldnadel, voorzitter van de Raad van Bestuur van Aeroports de la Côte d'Azur.

Sinds maart 2020 zet Nice Côte d'Azur Airport zich sterk in voor de strijd tegen de overdracht van Covid-19 en is het een pionier op het gebied van verschillende maatregelen, die sindsdien zijn erkend en zelfs vereist door de gezondheidsautoriteiten. De luchthaven heeft zich gecommitteerd aan het bredere beroep door middel van het EASA-handvest, naast het verkrijgen van afgelopen januari de ACI-gezondheidsaccreditatie, die hun inspanningen en de maatregelen die op de luchthaven zijn geïmplementeerd, bevestigt.

Bekijk hier een video waarin het systeem wordt uitgelegd.

Paige is een ervaren journalist en redacteur die haar carrière begon in de bouw- en architectuursector. Na een aantal jaren het schrijven en redigeren van online en gedrukte artikelen voor toonaangevende tijdschriften in deze sector, brengt ze haar grondige benadering van technische inhoud over op lucht- en ruimtevaarttechniek. In haar vrije tijd reist ze graag en plant ze altijd haar volgende reis

© Copyright Mark Allen Group Limited 2020 | Alle rechten voorbehouden