DJI Action 2 Review - Conclusie - Tweakers

2021-12-13 08:06:43 By : Ms. Bes Zhu

Met de Action 2 heeft DJI een interessante camera afgeleverd, maar ook een camera die naar onze mening maar voor een beperkte doelgroep echt een goede keuze is. Wil je een zo klein mogelijke camera die in 4k kan opnemen met 120 frames per seconde? Dan is de Action 2 iets voor jou. GoPro's HERO10, de enige andere camera die dat kan, is een factor drie groter en zwaarder.

Vind je dat laatste geen probleem? Dan is het een stuk lastiger om de Action 2 aan te bevelen. Als je de camera los gebruikt, zijn het ingebouwde geheugen en vooral de batterijduur beperkende factoren waar je al snel tegenaan loopt. Sluit je de meegeleverde Touchscreen of Power module aan, dan zijn die problemen opgelost, maar is de camera niet meer klein en licht. Bovendien is hij dan niet meer waterdicht, tenzij je de optioneel verkrijgbare waterdichte behuizing gebruikt, waardoor de camera beduidend groter en zwaarder is dan de HERO10.

Een ander probleem is de warmte die door de camera wordt gegenereerd. Buiten, bij Hollands herfstweer, hebben we geen problemen ondervonden. Binnenshuis echter zonder een briesje langs de camera, afhankelijk van de opnamemodus, raakt de DJI Action 2 na ongeveer vijf minuten oververhit. We vinden het moeilijk in te schatten hoe de camera zich in de zomer onder de hete zon zal houden, maar feit is dat de camera veel warmte genereert en het moeilijk is om er vanaf te komen.

Voor een allround action cam kiezen we daarom voor de GoPro Hero10. Hoewel hij groter en zwaarder is, biedt hij de mogelijkheid om snel de batterij te wisselen, gebruikt hij microSD-kaarten als opslagmedium, is hij altijd waterdicht en levert hij iets betere beeldkwaliteit en meer instelmogelijkheden dan de DJI Action 2.

Overweeg je om de Action 2 aan te schaffen, bedenk dan goed welke versie voor jou het meest interessant is. Wil je de camera vooral los gebruiken, dan is de Power Combo met de extra batterijmodule voor 399 euro de goedkoopste en naar onze mening de slimste keuze. De Dual-Screen Combo met het extra selfie touchscreen kost 519 euro en is daarmee een stuk duurder. Voor dat geld krijg je de kans om jezelf te zien tijdens het opnemen en krijg je drie extra ingebouwde microfoons voor een betere geluidskwaliteit.

[Opmerking aangepast door Kars op 3 november 2021 14:41]

Op dit item kan niet worden gereageerd.

Nintendo Switch (OLED-model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" wifi, 8GB ram Nintendo Switch Lite