Wat is narrowcasting in de huidige tijd?

2021-11-04 06:52:02 By : Ms. meng zhao

Of inloggen via social media:

Wanneer je mbv social media inlogt, ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Nog geen deksel? Sluit lidmaatschap af.

Of inloggen via social media:

Wanneer je mbv social media inlogt, ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Nog geen deksel? Sluit lidmaatschap af.

Door: Hjalmar Martin, salesmanager Benelux bij Mood Media

Door: Hjalmar Martin, salesmanager Benelux bij Mood Media

Wat is digital signage? Als dit jaar geleden werd gesteld, was ons aantal antwoorden: "Digital signage is een gouden kans om je doelgroepen te raken, om je klantbeleving naar een hoger niveau te tillen en om meer sales te realiseren."

We hebben ook een meer letterlijke definitie bij. "De naam zegt het al: digital signage is weergegeven op een digitaal scherm. Ook wel bekend als narrowcasting. meerdere schermen met een hoge resolutie.

Medio 2021 zijn beide definities nog steeds van toepassing, maar digital signage is in de huidige tijd nog een stuk relevanter dan voorheen. En die relevantie zal de komende maanden tot jaren alleen sterker worden, beide voor de merkbeleving als voor de menselijke ervaring in schok zin. Dus: wat is narrowcasting in 2021? En verder in de toekomst? Wat zijn de mogelijkheden van deze innovatieve communicatie voor je eigen onderneming? Dat gaan we in dit blog aan de hand van vijf nader bekijken.

1. De verleiding van digital signage Mensen zijn van nature enorme visuele wezens. Het maakt niet uit waar we zijn, schermen vragen altijd onze aandacht. Denk alleen al aan de tijd die we elke dag bedenken op onze smartphones. Maar ook de onweerstaanbare aantrekkingskracht van een smartphone is niet opgewassen tegen de verleiding van digital signage. Dit is een van de weinige soorten media die onze aandacht van onsscherm kan afleiden. Dit is digitaal verplicht in de toekomstige omgeving.

2. Een tool voor meerdere doelen en alle sectoren Digital signage is één van de meest veelzijdige tools die er zijn. Niet alleen voor de retail en fastfoodrestaurants, maar voor elk type horeca, automotive, bankwezen, onderwijs, buurtwinkels, vastgoedbeheer, gezondheidszorg, amusement/entertainment en musea. Organisaties uit alle sectoren hebben baat bij de mogelijkheden van digital signage.

Een goede manier om de waarde van digital signage voor jouw organisatie te bepalen is het scherp voor ogen houden van je bedrijfsdoelstellingen en je doelgroepen. bijvoorbeeld:

Klanten in de winkel brengen 

Merkbinding en interactie 

Digital signage (naar binnen en naar buiten gericht) 

Gastenbinding stimuleren/herhaalde boekingen aanmoedigen  

Uitgaven van gasten 

De aantrekkelijkheid van je eigendom versterken 

De waarde van je eenheden 

Brandstof in de winkel brengen 

Personeel trainen en informeren 

Vertrouwen en zekerheid 

Richtlijnen over sociale afstand geven 

Inspanningen voor hygiëne geproduceerd

Medewerkers trainen en trainen 

Dit zijn slechts een aantal voorbeelden van de vele mogelijkheden van digital signage. Wanneer je je bedrijfsdoelstellingen scherpstelt, kun je je laten adviseren door een digital signage-provider. Samen met de specialist identificeer je de meest relevante toepassingen en ontwikkelen van inhoud die aansluit bij de behoeften en het budget van je bedrijf.

3. Cruciaal voor het bieden van veiligheid en zekerheid Een van de meest relevante doelen van digital signage op dit moment is dat je klanten en medewerkers zekerheid kan bieden dat bedrijf de juiste maatregelen nemen wat betreft hygiëne en het houden van afstand.

Digitaal bord in dit geval, ook naderhand en bewegwijzering. De inhoud kan bijvoorbeeld bestaan ​​​​uit het wijzen op 1,5 meter afstand houden, de plek waar desinfecterende vloeistof en doekjes liggen, het regelmatig aanpassen van bijvoorbeeld mandjes en pinautomaten, en kunnen herkennen van personeel.

4. Kostenvermindering Een bijkomend voordeel van digital signage is bedrijf dat inhoud: inhoud: niet afgedrukt en van verzonden te worden en geen tijd te realiseren aan het ophangen en verwijderen van drukwerk. Over tijd gesproken, communautair berichtgeving kan berichten op personeel informeren, met als gevolg dat klanten minder afhankelijk zijn van. Dit zorgt ervoor dat personeel meer tijd kan aan belangrijke zaken.

Daarnaast kan digital signage ook helpen om snel en op grote schaal met je team te communiceren. De meeste digital signage-oplossingen worden ondersteund door een contentmanagementsysteem (cms), waarmee je alle schermen op diverse locaties kan beheren. Op deze manier kun je training en veiligheidsinformatie delen met teamleden, waar ze ook zijn. Daarnaast kun je prestaties van onder de aandacht brengen om hun motivatie te versterken. Verbeter verbeter je het behoud van personeel en bespaar je op kosten voor werving, training en inwerken.

5. Digital signage is een standaard Digital signage is het imago van 'een trend' voorbij. Er wordt inmiddels op deze communicatietool gerekend in de huidige klant- en personeelservaringen. Steeds meer bedrijven en organisaties vinden de juiste toepassingen voor deze technologie en gerealiseerde positieve resultaten. Digital signage zorgt voor een betere operationele prestaties en een sterke klantervaring, resultaten in de band met je doelgroepen hechter wordt.

Begin nu! Het kost tijd om een ​​effectieve digital signage-strategie te ontwikkelen en deze zo nodig te verfijnen. Ga dus met een provider in gesprek, geef samen vorm aan een strategie en test deze, des te beter ervaren je de positieve resultaten voor je bedrijf. Ga voor meer informatie over narrowcasting naar de website van Mood Media.

RetailTrends geeft een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Albert Heijn, Graze en Zalando.

Precies 35 jaar maakte State of Art deel uit van het leven van Hans Kuijf (68). Of beter gezegd: het wás zijn leven. Nu nemen de handelsdirecteur afscheid en ter gelegenheid daarvan is RetailTrends welkom op het hoofdkantoor in Lichtenvoorde. Een reis door dik drie decennia fashionretail.

Discounter Action krijgt vanaf volgend jaar een nieuwe ceo. Hajir Hajji neemt het stokje over van Sander van der Laan, die sinds 2015 aan het roer van de detailhandelaar staat. “Het stond in de sterren geschreven dat zij Sander zou optreden.”

Creëer een impact klantbeleving door schermen met de juiste content op het juiste moment te volle presenteren.

KarTent ken je misschien uit de festivalwereld. Het bedrijf liquide festivaltentjes die je daar als alternatief kunt huren. Door corona valt die omzet weg en stapt de onderneming in de retail. Een gesprek met medeoprichter Timo Krenn.

De eerste vestiging van Five Guys in Nederland opende in 2017 op de Markt in Eindhoven. Inmiddels zijn er in ons land nog zes bij gekomen. Wat zorgt voor het succes van deze restaurantketen? Bedrijf Man maakt een video over.

Discounter Action krijgt vanaf volgend jaar een nieuwe ceo. Hajir Hajji neemt het stokje over van Sander van der Laan, die sinds 2015 aan het roer van de detailhandelaar staat. “Het stond in de sterren geschreven dat zij Sander zou optreden.”

Big Bazar komt in andere handen. Mirage Retail Group verkoopt de discountformule, met 135 winkels in Nederland en België, aan BB Retail. Wat gaat er veranderen? We vroegen het aan oprichter Heerke Kooistra.

Wobbe van Zoelen, oprichter van Anne&Max, kan gerust een middag in een van zijn 21 koffiezaken zitten en genieten van 'alles wat hij bedacht heeft'. RetailTrends spreekt met hem over expansie, het personeelstekort en waarom heeft hij niet genoemd.

Skype, HelloFresh, Zalando: Jonas Kjellberg investeert graag in techstartups die de markt veranderen. 'Backing the gamechangers of tomorrow', zoals hij het omvat. Vijf vragen aan deze tech startup investor, spreker tijdens What's Next in Retail Tech.

KarTent ken je misschien uit de festivalwereld. Het bedrijf liquide festivaltentjes die je daar als alternatief kunt huren. Door corona valt die omzet weg en stapt de onderneming in de retail. Een gesprek met medeoprichter Timo Krenn.

Precies 35 jaar maakte State of Art deel uit van het leven van Hans Kuijf (68). Of beter gezegd: het wás zijn leven. Nu nemen de handelsdirecteur afscheid en ter gelegenheid daarvan is RetailTrends welkom op het hoofdkantoor in Lichtenvoorde. Een reis door dik drie decennia fashionretail.

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends en mis niets!

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Wat biedt de toekomst in Retail Tech

Next Gen Retail in Berlijn

Vul hier je e-mailadres in om de video te kijken.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

RetailTrends Media is dé informatiebron voor professionals in retail & merken. RetailTrends vormt met RetailNews en diverse retailevents een platform voor het signaleren en aangegeven van relevante ontwikkelingen in de branche.

Deze website maakt gebruik van cookies om de beste mogelijkheden te bieden. Lees meer

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles op RetailTrends voor slechts 28,75 per maand.