Reizigers woedend na lang wachten op de luchthaven van Vancouver - Vancouver Is Awesome

2022-09-30 23:21:23 By : Ms. Bobby Qian

Reizigers uiten frustratie en verontwaardiging nadat lange wachttijden op Vancouver International Airport (YVR) hebben geleid tot vertraagde of gemiste vluchten.YVR dringt er bij reizigers op aan om vroeg op de luchthaven te arriveren en adviseert hen om twee uur voor binnenlandse vluchten en drie uur voor internationale vluchten uit te trekken.Maar veel reizigers zeggen dat ze onlangs vluchten hebben gemist of ze bijna hebben gemist, ondanks dat ze uren voor hun vertrektijd arriveerden.Een aantal van hen zegt dat een van de veiligheidszones gesloten was, waardoor er langere wachttijden ontstonden.De in Vancouver gevestigde CFOX-FM-radiopresentator Casey-Joo Loos deelde eind april een ervaring met een reis naar de Verenigde Staten via YVR, waar ze amper haar vlucht maakte nadat ze drie uur voor haar geplande vertrek was aangekomen."Hebben we vier uur van tevoren nodig voor een [VS] vlucht?"zij vroeg."Ik wou dat ik het wist. [Ik] rende gewoon naar mijn poort en haalde het amper en er zijn veel achtergelaten [families]."yo @yvrairport waarom moeten passagiers drie uur wachten om aan boord te gaan van een vlucht naar de staten?regels na regels na regels.hebben we vier uur van tevoren nodig voor een Amerikaanse vlucht?wou dat ik het wist.rende gewoon naar mijn poort en haalde het amper en er zijn er veel achtergelaten [families].echt balen.De radiopersoonlijkheid voegde eraan toe dat het luchthavenpersoneel haar vertelde "dit is al weken een probleem" en adviseerde haar om een ​​feedbackformulier voor klanten in te vullen.Een andere lokale bewoner twitterde dat hij een Premium Class-ticket naar Parijs had gekocht bij WestJet, maar een Economy Class-ticket kreeg nadat hij zijn vlucht had gemist "vanwege een zeer lange beveiligingslijn op de luchthaven".Zijn volgende vlucht was acht uur later en hij zei dat hij geen compensatie had gekregen.Een Metro Vancouverite die een Nexus-kaart heeft, reisde onlangs door de luchthaven van Vancouver op weg naar San Francisco en merkte op dat de "beveiligingslijn diep was", vooral voor niet-Nexus-houders."Het was het langst dat ik heb gewacht, maar het was waarschijnlijk 30-40 [minuten] om door de beveiliging en de Amerikaanse douane te komen, dus niet slecht. Het vliegtuig had echter 45 [minuten] vertraging bij het wachten op niet-Nexus", schreef hij op Twitter.Sommige reizigers blijven echter relatief gemakkelijk door de luchthaven reizen.Dana Bidnall schreef in een Twitter-bericht dat ze op 16 april uit YVR vloog en grapte dat het enige lange wachten dat ze ervoer bij de Starbucks "post-beveiliging" was.Ze vroeg zich af of een vroege vlucht (8 uur) en het vasthouden van een Nexus-kaart hielp.De Canadian Air Transport Security Authority (CATSA), de federale kroonorganisatie die verantwoordelijk is voor alle veiligheidscontroles van passagiers, kampt met aanhoudende personeelstekorten.CATSA-woordvoerder Suzanne Perseo vertelde Vancouver Is Awesome dat het bedrijf zijn aannemers actief heeft ondersteund bij het werven en ontwikkelen van nieuw personeel."Screeningmiddelen zijn gepland op basis van het luchtvaartverkeer. Voorafgaand aan de pandemie konden middelen efficiënter worden gebruikt tussen de grensoverschrijdende en binnenlandse en internationale controleposten vanwege gespreide passagierspieken", schreef ze in een e-mail."Terwijl het vliegverkeer herstelt, nemen we gelijktijdige pieken waar, wat ertoe kan leiden dat passagiers meer dan één veiligheidscontrolepunt tegelijk overstromen, waardoor de herverdeling van middelen om deze passagiersvolumes aan te pakken moeilijker wordt. Soms kan dit bijdragen aan langere wachttijden voor passagiers op alle luchthavens."Steeds meer passagiers reizen met meer handbagage "wat resulteert in extra tijd die nodig is om deze bagage te verwerken bij Pre-Board Screening", voegde Perseo eraan toe.YVR vertelde VIA dat het personeelstekort van CATSA bijdraagt ​​aan de lange wachttijden en dat het onduidelijk is wanneer de situatie zal verbeteren.Reizigers delen echter al maanden frustratie over vertragingen en annuleringen op de luchthaven.Eind februari merkte Simon Hudson bijvoorbeeld op dat hij zijn slechtste ervaring had in drie 'decennia van internationale reizen', ondanks het feit dat hij 'aardig personeel' tegenkwam.Voor hem was het probleem het COVID-19-protocol, dat hij beschreef als "[volkomen] verschrikkelijk"Het proces van gisteravond om de passagiers van #BA85 door #VancouverAirport te krijgen was zo slecht als ik ooit heb meegemaakt in 3 decennia van internationale reizen.Drie uren!Grensteam, geweldig;bagage, voldoende;COVID-proces, onuitsprekelijk verschrikkelijk.Dankbaar voor aardig personeel.#CanadaYVR heeft reizigers vijf tips gegeven om zich voor te bereiden op hun volgende vlucht.Ontdek alles wat inwoners van BC moeten weten over vluchtannuleringen, restituties en bagageclaims.