San Jose ziet meer voorstellen om billboards in de buurt van de luchthaven te bouwen

2022-07-22 19:47:25 By : Mr. Tommy Wei

Terwijl de leiders van San Jose overwegen om twee digitale billboards op de luchthaven te laten bouwen, komen er misschien nog drie naar de stad.Documenten verkregen door San José Spotlight laten zien dat de stad een intentieverklaring heeft ondertekend voor billboards op Highway 87 en West Mission Street, evenals 1404 Mabury Road en een andere op Interstate 880, ten zuiden van Highway 87. Deze billboards zijn niet vóór de luchthaven van de stad gegaan Commissie en maakten geen deel uit van de dinsdagstemming van de gemeenteraad, waar ze voorwaardelijke goedkeuring gaven voor twee andere billboards.Dan Connolly, voorzitter van de San Jose Airport Commission, zei dat hij zich vooral zorgen maakte omdat hij via een openbaar archiefverzoek over dit project hoorde, ondanks een stevige discussie over digitale billboards in verband met het masterplan van de stad tijdens een bijeenkomst twee weken geleden ."Het lijkt erop dat (de stad) wist dat dit gaande was en ervoor koos om het vanaf het begin geen onderdeel van het masterplan te maken ... omdat ze er waarschijnlijk geen publieke aandacht op wilden vestigen", vertelde Connolly aan San José Spotlight."Ik denk dat (het voorgestelde billboard van OutFront Media) een groter probleem vormt dan de andere twee billboards, om eerlijk te zijn, op basis van waar het zich bevindt."Het door OutFront Media voorgestelde billboard op de I-880 zou zich aan het einde van de landingsbaan van de luchthaven bevinden, wat betekent dat het kan worden onderworpen aan de richtlijnen van de Federal Aviation Administration.Toen Connolly verzocht om het voorstel te agenderen tijdens de volgende vergadering van de Airport Commission, werd zijn verzoek afgewezen.“Eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe ze kunnen denken dat de luchthaven er niet bij betrokken zou zijn.Het is overduidelijk precies daar tegenover onze landingsbaan,' vertelde Connolly aan San José Spotlight, wijzend op bezorgdheid over een gebrek aan transparantie van stadsambtenaren.Het besluit om de commissie buiten de kring te houden had voor hem weinig zin, omdat de gemeenteraad de plannen voor de twee andere voorgestelde billboards in november 2021 terugstuurde naar de commissie.Toen de Airport Commission eind januari plannen bekeek om twee digitale billboards op de luchthaven te bouwen, stemden de commissarissen met 5-1 om het voorstel te verwerpen vanwege de terugdringing van de gemeenschap, lichtvervuiling, energieverbruik en transparantie gedurende het hele proces.De plannen stuitten op eerdere hindernissen, waaronder een stadsenquête waaruit bleek dat meer dan 90% van de respondenten tegen digitale billboards was.Tijdens de vergadering trokken de commissarissen de vraag aan of de stad er niet in was geslaagd een concurrerend bod op die locaties uit te brengen.In plaats daarvan heeft de stad haar bestaande contract met Clear Channel gewijzigd om het verbod van de stad op digitale billboards te doorbreken en het bedrijf groen licht te geven.OutFront Media stuurde destijds een brief waarin de stad werd aangevochten om een ​​concurrerend bod uit te brengen, omdat het een kans wilde hebben om te profiteren van het opgeheven verbod, maar niet vermeldde dat het al een bod had in het goedkeuringsproces.Elisabeth Handler, een woordvoerster van de afdeling economische ontwikkeling van de stad, zei dat het OutFront-project nog steeds wordt beoordeeld op het gebied van milieu en dat de huurvoorwaarden en -parameters worden afgerond.Ze zei dat er geen contract is goedgekeurd en niet zonder een stem van de gemeenteraad.Wanneer er gestemd gaat worden, is nog niet duidelijk."De aankondiging van de voorgenomen gunning maakt geen einde aan de due diligence van de stad met betrekking tot de problemen die door indieners zijn opgeworpen, en die blijft bestaan", zei Handler.“De raad krijgt geen aanbeveling van het personeel om een ​​project goed te keuren dat niet aan alle geldende richtlijnen voldoet.”Het verzoek van San Jose om voorstellen met betrekking tot billboards werd in augustus 2019 verzonden. De stad ontving ongeveer 20 biedingen, maar kende in juli 2021 pas subsidies toe voor drie billboards. Richtlijnen voor kwalificerende voorstellen vereisten dat locaties zich op openbaar eigendom van de stad bevonden.Goedgekeurde biedingen vereisen ook dat het bedrijf vier andere reclameborden neerhaalt om de rommel in de stad te verminderen en San Jose ten minste 35% van zijn inkomsten en 10% van zijn weergavetijd te geven om stadsevenementen of belangrijke berichten te markeren.Jason Hemp, een van de oprichters van de grassroots-groep No Digital Billboards San Jose, zei dat hij ongelooflijk geschokt en boos was toen hij via een openbaar archiefverzoek op de hoogte werd gebracht van de voorgestelde projecten.De groep werd eind 2020 opgericht als reactie op de plannen van de stad om het 36-jarige verbod op digitale billboards op te heffen en heeft sindsdien oppositie georganiseerd."Ik denk dat dit gewoon weer een voorbeeld is van het gebrek aan transparantie waar we pas onlangs over hoorden", vertelde Hemp aan San José Spotlight.“Het bureau voor economische ontwikkeling heeft wel een intentieverklaring gestuurd, maar omwonenden hebben we nooit gezien.Ik weet niet eens of het publiekelijk is uitgebracht.”Hemp zei dat het publiek had moeten weten van de 10-daagse protestperiode, maar Handler zei dat het alleen aan de indieners was om te protesteren tegen de uitkomst van hun bod - niet voor bewoners om hun zorgen uit te spreken."We waren bang dat de gemeenteraad die de andere digitale billboards goedkeurt, de sluizen zou openen", zei Hemp."Ik denk dat we gelijk hadden."Neem contact op met Jana Kadah via [email protected] of @Jana_Kadah op Twitter.Ons werk is essentieel voor een beter geïnformeerde gemeenschap en een gezonde democratie.Maar als redactie van een non-profitorganisatie zou het niet mogelijk zijn zonder de steun van lezers zoals u.Word lid van onze mailinglijst om het laatste nieuws en updates van ons team te ontvangen.We veranderen het gezicht van de journalistiek door een innovatief model te bieden voor het leveren van onafhankelijk nieuws aan de 10e grootste stad van het land.Ik heb echt medelijden met alle mensen die zo hard hebben gewerkt om van San Jose een betere plek te maken om te wonen en te werken.Ik heb de petitie ondertekend en vele anderen hebben dat ook gedaan, maar zoals gewoonlijk is deze stad alleen geïnteresseerd in geld dat ze teruggeven aan hun zakelijke vrienden.Naast meer reclameborden, zullen mensen die in District 5 en delen van District 3 wonen, meer marihuanawinkels hebben en zal de politie meer oproepen doen voor hulp met betrekking tot geweld, diefstal en rijden onder invloed.Raadsleden Pam Foley, Raul Peralez en Magdalena likten bijna hun lippen bij het signaleren van het centrum en Oost-San Jose voor meer winkels.Het trieste is dat de Latijnse raadsleden, met uitzondering van Maya, meegingen met Pam Foley, die niet eens een gelijk aantal winkels in elk district zou overwegen, maar ze adviseerden dat winkels nodig waren om geld in te zamelen.Raadslid Maya is in mijn gedachten na het zien van de raad gisteravond de enige van de Latijnse raadsleden met hersens en hard gevochten om meer marihuanawinkels in haar district te houden en kreeg het op schrift.Het was een grap om de gemeenteraad te zien debatteren wie alle beloofde bomen zal betalen nadat ze alle bomen op de luchthaven hebben gekapt.Om eerlijk te zijn is het geen grap maar eng over hoe onwetend, hebzuchtig en corrupt onze stad is.Digitale billboards zijn een afleiding voor bestuurders, vergelijkbaar met het gebruik van een mobiele telefoon tijdens het rijden.Persoonlijk zou ik liever traditionele billboards hebben.Lees er eens een stationair bericht over en je bent klaar.Met digitaal kan de boodschap bewegend zijn, wat veel meer concentratie vraagt ​​tijdens het rijden.Je kunt ze niet negeren, want je weet nooit wanneer ze een Amber Alert plaatsen.Ik haat de digitale gegevens die me vertellen hoe lang het duurt om naar San Jose, Los Gatos, enz. te komen. Wat kunnen deze bereiken?Ze verleiden sommige chauffeurs om gas te geven als de timing langer is dan normaal, of dwingen anderen zich zorgen te maken over hun aankomsttijd.De meeste chauffeurs weten hoe lang hun reis duurt.Zo niet, dan hebben ze daar een app voor mobiele telefoons voor.Wethouder Pam Foley zei gisteravond dat dit "het openen van de sluizen" voor meer reclameborden "desinformatie" is.Ik denk dat ze bedoelde dat de vorige stemming van de raad om fase één goed te keuren de sluizen al heeft geopend ...Ik denk dat de stem van het volk er niet toe doet.Het citaat van de raadsvergadering kwam van burgemeester Sam Liccardo toen hij de overweldigende oppositie tegen reclameborden besprak. Hij zei dat "mijn zorg is voor de stille en stille stemmen" die niet weten dat ze een ongewenst reclamebord kunnen laten verwijderen.Werkelijk?Het lijkt erop dat het plan is om de bewoners van de binnenstad pijn (en plaag) toe te brengen.En de hele discussie ging op een zijspoor naar het planten van bomen in delen van de stad met lage inkomens.Uitverkocht voor bomen.Ongelooflijk.Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Bewaar mijn naam, e-mailadres en website in deze browser voor de volgende keer dat ik een reactie plaats.We veranderen het gezicht van de journalistiek door een innovatief model te bieden voor het leveren van onafhankelijk nieuws aan de 10e grootste stad van het land.Nu in de App Store en Google PlayInwoners van San José verdienen een betrouwbare bron voor onbevooroordeeld, onafhankelijk politiek nieuws.En we zijn hier om het te bieden.San José Spotlight is de eerste non-profit, door de gemeenschap ondersteunde digitale nieuwsorganisatie van de stad.We veranderen het gezicht van de journalistiek door een innovatief model te bieden voor het leveren van betrouwbaar, waarheidsgetrouw nieuws aan de 10e grootste stad van het land.We werken samen met u - de lezers - om het mogelijk te maken.Dit is uw redactiekamer.San José Spotlight is een project van het San José News Bureau, een 501(c)(3) liefdadigheidsorganisatie |Btw-nummer: 82-5355128.|Alle donaties zijn fiscaal aftrekbaarUw gift aan San José Spotlight vandaag zal verdrievoudigd zijn!Uw steun stelt ons in staat om geweldige verslaggevers zoals Tran Nguyen te bemannen, die onvermoeibaar werkt om u diepgaande verhalen te brengen die rechtstreeks van invloed zijn op uw leven.Nee bedankt, ik heb geen interesse!Bedankt, ik heb geen interesse of ben al geabonneerd