Impactvolle animaties in display-advertenties - Emerce

2021-11-04 06:52:25 By : Mr. Week Duan

Banners, wie merken die nog op? Display-advertenties lijken soms een gepasseerd station, maar dat is niet zo. Met goede animaties trek je de aandacht op een manier die verleden en die interacties uitgevoerd.

Van subtiele muis-overs tot volledige slide-in-animaties: wie bekend is met het ontwikkelen van banners voor, weet dat animatie een enorme bijdrage kan leveren aan de gebruikerservaring en de ontdekking van je advertentie. Animatie en interactie kunnen namelijk enorme helpen om de banner-blindness tegen te gaan, oftewel: dat mensen banners eigenlijk niet eens meer echt opmerken. Maar hoe haal je nou het meeste uit animatie in je display-advertentie?

Eerst is het goed om te gaan wat je met de animatie wilt bereiken. Bij een muis-over-animatie is het kunt je bedoeling om te laten weten dat interactie aangaan. Een ander argument kan zijn dat je aandacht naar je display-advertentie wilt trekken, of bewegende elementen bij je merk passagiers.

Kortom, stel jezelf de vraag waarom je gebruikt wilt maken van animatie en zorg dat dit argument aansluit bij je wilt vertellen met je advertentie. Dat lijkt misschien nog wat abstract. Ik laat het je zien aan de hand van een wat voorbeelden.

Bij de ontwikkeling van een homepage-takeover en banner set voor het blad Autoweek werd stilgestaan ​​bij wat animatie kan bijdragen. Een veel gebruikt argument voor het gebruik van animatie is dat het speels is. Voorwaarde is wel dat speelse moet aansluiten bij je verhaal van merk. In het geval van Autoweek, dat draait om verhalen rondom het rijden van het meest echte vierwielers, we hebben aangenomen dat dit voor de definitie van speels plezier is.

Vervolgens is de vertaalslag naar een animatie gemaakt. Hoe vertaal je 'speelsheid' naar een banner die de aandacht trekt én de juiste boodschap verkondigt? Antwoord in dit geval: onder andere met behulp van interactie. Wanneer een gebruiker interactie heeft, is de kans namelijk groter dat de boodschap ontvangen wordt. De HPTO bestaat uit een sportieve auto met aan de bevestiging een toerenteller. Wanneer je met de muis over de HPTO beweegt, begint de auto te rijden en loopt de toerenteller op!

Zoals je ziet zijn de mogelijkheden van op code gebaseerde animatie beste ras. Hoewel er veel mogelijk is, zijn niet-zo animaties als de motion-technieken animaties binnenprogramma's als Adobe After Effects, ontwikkeld niet in dezelfde tijdspanne.

Het kan helpen om banneranimaties naar een hoger niveau te tillen. Plugins als LotteFiles maken het bijvoorbeeld mogelijk om After Effects-animaties om te zetten naar JSON-code. Deze code kunnen ontwikkelaars vervolgens weer toepassen in hun scripts. Op deze manier kun je toch geavanceerde web animaties ontwikkelen binnen een creatieve tijd.

Wanneer je gebruik maakt van interactie, moet dit ook aansluiten op het platform waarop je de banner uitserveert. Mouse-overs zijn voor desktop gebruikers effectief, maar voor telefoon- en tabletgebruikers natuurlijk niet, omdat de muis daar ontbreekt. Andersom kun je door touch input bij mobiele telefoons en tablets leuke dingen doen met animatie.

Hier is een voorbeeld van de mobiele skin van Naïf, waarbij we animatie laten afspelen op basis van scroll input. Scroll je naar beneden, dan speelt dan animatie vooruit, scroll je naar boven dan spoelt de animatie weer terug. De gebruiker heeft altijd interactie met de display-advertentie, geeft de kans groot is de boodschap doorkomt.

Nadat de animators en ontwerpers los zijn gegaan op het bannerontwerp, is het aan de marketeers om de creatie live te zetten in de juiste omgeving en de resultaten te monitoren. Is je banner gericht op engagement? Staar je dan niet blind op de CTR metric. Bij engagement staan ​​vooral branding en advertentieherkenning centraal. Het is verantwoord verantwoord om evenementen van de interactie te meten. Door dit te doen brengt je duidelijk in kaart hoe aantrekkelijk het is om interactie met de banner aan te gaan. Naast een goede tussenstap om te meten tussen volume en CTR hang.

Animatie kan dus een enorme waarde hebben voor display-adverteren wanneer je buiten de kaders van je huidige workflow denkt. Het maakt advertenties niet alleen leuker voor de gebruiker, maar ook zeker voor jou als ontwerper of programmeur.

Over de auteur: Santos Adel Sayed is ontwerper / animator bij Pünktlich.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond

Display-advertenties blijven een belangrijk onderdeel in online marketing. Interactieve technieken zorgen ervoor dat ze hun waarde behouden.

Een succesvolle banner is precisiewerk. Denk na over formaten, het doel, verschillende klanten, en test en meet. Lees hier richtlijnen met voorbeelden.

Een verjaardags-e-mail van de ANWB aan zijn leden: modern maar trouw aan de merkidentiteit. Effect: de respons vervijfvoudigde.