Een marketingbudget ontwikkelen - businessnewsdaily.com

2022-08-26 23:12:04 By : Ms. Eva Wong

Business News Daily ontvangt een vergoeding van enkele van de bedrijven die op deze pagina worden vermeld.Openbaarmaking van advertentiesElk marketingplan moet een marketingbudget bevatten.Het bepalen van een marketingbudget voor een klein bedrijf kan vooral moeilijk zijn voor degenen die nog nooit in marketing hebben geïnvesteerd.In dit artikel bieden we tips om u te helpen begrijpen hoe u aan de slag kunt met uw marketingbudget, hoe uw marketinguitgaven eruit kunnen zien en hoe u uw marketingbudget kunt bijhouden, samen met enkele marketingbudgetsjablonen die als richtlijn dienen.Houd er bij het begin rekening mee dat het exacte bedrag dat u aan uw marketing moet besteden, afhangt van uw branche, locatie en doelen en dat het van cruciaal belang is om uw onderzoek te doen voordat u een budget instelt.Een marketingbudget is het bedrag dat een bedrijf toewijst voor uitgaven in verband met de promotie van zijn goederen of diensten.Marketingbudgetten worden meestal op kwartaal- of jaarbasis ontwikkeld.Marketingbudgetten moeten alomvattend zijn en alle projecten omvatten die uw team op korte en lange termijn wil ontwikkelen.Een marketingbudget is completer dan een advertentiebudget, omdat het alle marketinggebieden omvat, niet alleen advertentiecampagnes.Budgettering voor marketingstrategieën helpt u toekomstige problemen te voorkomen.Als uw campagnes niet goed worden gefinancierd, kunt u te maken krijgen met weinig personeel, gebrek aan apparatuur en onvoldoende bereik.Met een marketingbudget kan uw team precies weten hoeveel het moet toewijzen voor personeelssalarissen, kantoorruimte, apparatuur, marketingcommunicatie, advertentieontwerp en meer.Grondig onderzoek stelt u in staat om het juiste budget vast te stellen en de juiste fondsen per project toe te wijzen.Met marketingbudgetten kunt u uw marketingstrategieën afstemmen op uw bedrijfsdoelen.Bovendien geven marketingbudgetten teamleden de tools die ze nodig hebben om geld te pompen in de campagnes die het grootste rendement op de investering bieden.Om een ​​effectief marketingbudget in te stellen, moet u uw marketingdoelen voor de korte en lange termijn bepalen als onderdeel van een groter geheel: uw marketingplan (ook wel marketingstrategie genoemd).Het is begrijpelijk dat u in de eerste plaats marketing doet om een ​​verkooptrechter of directe verkoop te creëren die de bruto-inkomsten verhoogt, en de sleutel daartoe is om specifiek te worden met uw doelen.Houd er rekening mee dat marketing meestal niet van de ene op de andere dag verkoop genereert.Mogelijk moet u uw doelen aanpassen terwijl u uw marketingcampagnes implementeert.Een buyer persona is een fictieve weergave van je doelgroep.Je kunt meer dan één buyer persona hebben, maar probeer er niet meer dan vijf;niet iedereen kan immers je doelgroep zijn.Wees specifiek bij het ontwikkelen van uw buyer persona's en laat gegevens uw gids zijn.Dit zijn enkele manieren om gegevens te verzamelen om u te helpen uw buyer persona's te ontwikkelen:Neem in elke buyer persona deze informatie op:U moet onderzoek doen om uw doelmarkt beter te begrijpen.Marktonderzoek kan worden uitgevoerd met primair en secundair onderzoek.Bekijk de gegevens en beantwoord belangrijke vragen over uw doelmarkt.Kijk naar de demografie van uw kopers.Waar wonen zij?Wat is hun opleidingsniveau en gemiddeld inkomen?Zijn er externe krachten die van invloed kunnen zijn op hen en op hun beurt van invloed zijn op de verkoop?De huidige trends in de economie bepalen hoe u uw budget plant.Naast de laatste economische trends, kunnen andere trends uw markt beïnvloeden.Wat gebeurt er bijvoorbeeld op dit moment in de technologie?Gebruiken kopers verschillende methoden om te winkelen of te betalen?Een andere manier om uw markt te begrijpen, is door hun wensen en behoeften te peilen.Wat zijn de belangrijkste behoeften die uw bedrijf in de markt kan vervullen?Dit hoeft niet per se een behoefte te zijn voor uw specifieke product of dienst, maar een behoefte in bredere zin.Uw doelmarkt kan bijvoorbeeld behoeften hebben, zoals zich veiliger voelen in hun buurt of meer geld besparen.Marktbudgettering omvat ook onderzoek naar de concurrentie.Wie presteert goed?Welk type advertenties en marketingstrategieën gebruiken ze momenteel?Hoeveel budgetten ze voor hun marketingafdeling?Het type industrie kan van invloed zijn op hoeveel ze uitgeven aan marketing op basis van de economische sector.Volgens een recente CMO-enquête besteden B2B-bedrijven gemiddeld 6,9% aan marketing, terwijl B2C-bedrijven gemiddeld 8,4% van het budget aan marketing besteden.De marketingkanalen die u moet overwegen, zijn onderverdeeld in vier hoofdcategorieën.Om het beste rendement te genereren op de inkomsten die u uitgeeft, moet u op de markt brengen waar uw buyer persona's naartoe gaan.Nu je een beter idee hebt van de kanalen die je moet overwegen als onderdeel van een marketingstrategie, kun je je budget beter bepalen.Er zijn kosten verbonden aan marketing op elk van de bovenstaande kanalen.Adverteren op sociale media is meestal het meest kosteneffectief.Belangrijkste afhaalmaaltijden: bouw uw marketingbudget op door uw doelen te identificeren, uw doelgroep te begrijpen en de beste marketingkanalen te identificeren om uw doelgroep te bereiken.Er zijn verschillende strategieën die bedrijven gebruiken om een ​​marketingbudget te ontwikkelen.Zo was in het verleden een percentage van de omzet de gangbare norm voor het vaststellen van een marketingbudget.Bedrijven hebben nu echter alternatieven omarmd, zoals doelgerichte budgettering.Hier volgen enkele manieren waarop u het marketingbudget voor uw merk kunt berekenen:Een manier om uw marketingbudget te bepalen, is door uw jaarlijkse inkomstenoverzichten te bekijken en een percentage opzij te zetten.Sommige bedrijven kunnen tussen 6,5% en 8,5% toewijzen voor marketingdoeleinden.Het percentage kan hoger zijn voor nieuwere zakelijke ondernemingen.Bedrijven die jonger zijn dan vijf jaar zouden moeten overwegen om 10% tot 12% aan marketing te besteden.Op basis van uw eerdere onderzoek kunt u ook gewoon budgetteren op basis van hetzelfde bedrag dat uw concurrentie uitgeeft.Met een top-down budgetplan is er geen vaste berekening over hoeveel u voor het kwartaal of jaar moet uitgeven.In plaats daarvan komt het management met een cijfer en vraagt ​​de marketingafdeling om binnen die parameters te blijven.Met doelgerichte marketing bepalen management en marketing doelen en stellen ze een budget op dat kan helpen om die doelen te bereiken.Een doel kan bijvoorbeeld zijn om X aantal volgers op sociale media te krijgen.Een ander doel kan zijn om X aantal conversies online te behalen via uw website.Vervolgens kent u een geldwaarde toe aan het doel.U kunt bijvoorbeeld een sociale media-volgorde toewijzen als een waarde van 50 cent per gebruiker.Voor dit doel zou het verkrijgen van 100 nieuwe volgers $ 50 vertegenwoordigen.Volgens de Amerikaanse Small Business Administration is een veelvoorkomende aanbeveling voor marketinguitgaven voor winstgevende bedrijven die jaarlijks minder dan $ 5 miljoen verkopen, ongeveer 8% van uw bruto-inkomsten.Het exacte bedrag dat kleine bedrijven besteden aan reclame en marketing varieert echter sterk.Om u een beter idee te geven van wat u kunt uitgeven, hebben de volgende bedrijven hun budgetbedragen gedeeld en waar die budgetten naartoe gaan.“We besteden $ 3.000 per maand aan marketing.We zijn een startup in de SaaS-industrie, de niche van zakelijke telefoonapps.We verkopen een zakelijke telefoon-app waarmee onze klanten gemakkelijk nieuwe kanalen kunnen openen zodat hun klanten ze kunnen bellen”, zegt David Vu, CEO en mede-oprichter van Ringblaze."Als het gaat om het geld dat we in marketing investeren, gaat het meeste naar SEO en contentmarketing", voegde hij eraan toe."We realiseren ons dat het een lang spel is, maar tot nu toe is het heel logisch geweest in de hoeveelheid blootstelling en het aantal leads dat we hebben gegenereerd."In twee maanden tijd verdubbelde het bedrijf van Vu zijn organisch verkeer, verdrievoudigde het de domeinautoriteit van zijn website, genereerde het 10-20 backlinks naar zijn website en verhoogde het aantal leads dat het kreeg met ongeveer 30%."We hebben misschien gewoon geluk gehad, maar de resultaten die we hebben behaald met digitale marketing zijn uitstekend", zei Vu.“Onze twijfels waren aanvankelijk dat het door ons ingehuurde bureau helemaal niet zou presteren, zeker niet voor een klein budget als dit.De meeste bedrijven die ik ken besteden op zijn minst vijf keer dit bedrag per maand aan marketing, dus we zijn best tevreden met de resultaten die we hebben behaald.”"Ik had gehoopt om marketing een boost te geven, en mijn voorkeur gaat er nog steeds uit om dat waar mogelijk te doen, omdat dit past bij het ethos van mijn bedrijf", zegt Dave Madrid, een zelfstandige ontwikkelaar.“Dit betekent dat mijn externe marketinguitgaven momenteel erg klein zijn, maar maandelijks groeien.Externe uitgaven zijn gegaan naar locatiegerichte Facebook-advertenties, Google-advertenties, off-page SEO-activiteiten en linkbuilding.”Madrid voegde eraan toe dat hij zijn interne investeringen in bloggen opvoert, volgers op sociale media ontwikkelt, deelneemt aan lokale en startende Facebook-groepen, peilingen houdt en vragen stelt om betrokkenheid te genereren."Tot nu toe heb ik ontdekt dat Facebook-advertenties een effectieve manier zijn om weergaven te genereren (meer dan Google-advertenties), hoewel betrokkenheid het beste wordt bereikt via Facebook-groepen, berichten plaatsen over onze blog [en] reageren op vragen van anderen."Het budget voor de externe marketingactiviteiten van Madrid is gestegen van naar eigen zeggen een onrealistische $ 1.000 per jaar tot $ 5.000 per jaar.Hij blijft evalueren of zijn budget moet worden verhoogd, aangezien zijn bedrijf nieuw is en hij de naamsbekendheid en online aanwezigheid moet vergroten om voet aan de grond te krijgen in zijn branche.Madrid concludeerde dat 15% of meer een redelijk bedrag aan bruto-inkomsten is voor nieuwe bedrijven om te besteden aan reclame en marketing.Gevestigde bedrijven kunnen dat aanzienlijk verminderen;zelfs zo weinig als 5% van de bruto-inkomsten zou kunnen werken.Je kunt altijd klein beginnen en je omhoog werken.Kristin Marquet zei dat haar bedrijf ongeveer $ 30.000 per jaar uitgeeft aan marketingcampagnes, tools en outsourcing, wat neerkomt op ongeveer $ 7.500 per kwartaal.Achter dat marketingbudget zitten twee merken: Marquet Media – een branding- en designadviesbureau dat branding-, webdesign- en PR-diensten aanbiedt – en Fem Founder, een mediabedrijf dat content publiceert over ondernemerschap en marketing voor vrouwelijke ondernemers.Marquet verkoopt ook digitale producten op de website vanuit New York City, waar ze is gevestigd.Een belangrijk marketingkanaal dat ze gebruikt, is Pinterest, dat e-maillijsten maakt voor haar digitale producten en cursussen.Marquet is duidelijk over haar winstmarges, zoals alle marketeers zouden moeten zijn."Voor elke dollar die wordt geïnvesteerd in gepromote pins [op Pinterest], genereer ik ongeveer $ 1,30 aan inkomsten.Ik investeer ook in e-mailmarketingsoftware, die ongeveer $ 600 per maand kost.Ik gebruik Leadpages voor landingspagina-software om leads vast te leggen, wat ongeveer $ 30 per maand is, en automatisering van sociale media, wat ongeveer $ 79 per maand is.Zoals veel bedrijfseigenaren, was Marquet niet zeker van de marketing-ROI toen ze haar bedrijf startte, dus ze was een beetje nerveus over het toewijzen van enig budget.Ze begon met een budget van $ 500 en testte Google- en Facebook-advertenties, maar ze ontdekte dat die plaatsen niet zijn waar haar doelklanten de meeste tijd doorbrengen;ze zijn in plaats daarvan erg actief op Pinterest.Op basis van haar ervaring vindt Marquet dat elk bedrijf ten minste 10% van zijn bruto-inkomsten moet besteden aan marketing en reclame, maar 12% is het beste als het de mogelijkheid heeft om zoveel te investeren.Belangrijkste afhaalmaaltijden: het exacte bedrag dat een klein bedrijf aan marketing moet uitgeven, hangt af van de omstandigheden, maar experts suggereren 7 tot 8 procent van de jaarlijkse bruto-inkomsten.Het bijhouden van uw marketingbudget is de sleutel om het succes ervan te meten.Er zijn tientallen tools voor het bijhouden van marketingbudgetten, hoewel veel bedrijven gewoon Microsoft Excel gebruiken, wat voldoende is voor de taak.Maak één regelitem per campagne met de campagnenaam en het geïnvesteerde bedrag.Vermeld de salarissen van de betrokken medewerkers en de totale tijd die nodig was om elke campagne te voltooien.Let op waar campagne- en tijdaanpassingen nodig zijn.Maak één regelitem per lead met de datum, leadbron, campagne, toegewezen verkoper, notities, status en gegenereerde omzet.Wanneer u uw marketingbudget aanpast en een strategie aanpast, ga dan langzaam en pas één belangrijke variabele per keer aan.Iets eenvoudigs als het veranderen van een foto op een Facebook-advertentie en het verhogen van het budget met slechts een paar dollar per dag kan een enorm verschil maken.Belangrijkste afhaalmaaltijden: u kunt eenvoudig uw marketinguitgaven volgen in Microsoft Excel, of u kunt zich abonneren op een van de tientallen beschikbare tools voor het bijhouden van marketingbudgetten.Voor extra hulp kan een sjabloon voor een marketingbudget handig zijn.Hier zijn enkele bronnen die marketingbudgetsjablonen bieden: