Google Ads gaat digitale buitenreclame ondersteunen

2022-08-26 23:07:53 By : Ms. Lacus Yu

Google heeft samenwerkingen gesloten met bekende aanbieders van digitale buitenreclame en gaat digital out of home-reclame (DOOH) ondersteunen via zijn Google Ads-platform. Dat schrijft het bedrijf in een blogpost. 

Zakelijke klanten die Google's Display & Video 360-software gebruiken kunnen advertenties ontwikkelen en die projecteren op DOOH-schermen van partners. De inkoop gaat via programmatic advertising.

Tot Google's partners horen de platformen Hivestack, Magnite, PlaceExchange, Ströer SSP, VIOOH en Vistar Media. De medewerking van deze partners geeft adverteerders toegang tot de DOOH-borden van ClearChannel, Intersection, JCDecaux, Lamar en Ströer. 

Met adverteerders bedoelt Google vooral internationaal opererende merken die nu via één platform hun DOOH-reclame in verschillende landen kunnen activeren. De nieuwe (software)samenwerking is minder gericht op merken die adverteren in één land en dat blijven doen. 

Een adverteerder die via Display & Video 360 een advertentie inkoopt, kan die activeren, pauzeren en optimaliseren met een beperkte vertraging. Google's platform noemt ook het geschatte aantal impressies (passanten). Die impressies leunen niet op locatiedata of andere persoonlijke informatie van passanten, bezweert Google. In plaats daarvan schat Google (met partners) het aantal impressies aan de hand van bekende methoden van bijvoorbeeld Geopath.

De reclames op de DOOH-borden zijn niet gepersonaliseerd. Wel kunnen de reclames via programmatic inspelen op behoeften van adverteerders. Zo kan een adverteerder die gezonde broodjes verkoopt bijvoorbeeld tijdens lunchtijd adverteren in kantoorwijken, en zien voorbijgangers op andere tijdstippen advertenties van andere merken. 

Adverteerders met interesse in Google's nieuwe oplossing vinden op deze website meer informatie.

Facebook-gebruikers zien op woensdagochtend ongevraagd berichten van mensen die ze niet kennen, veelal gericht aan grote accounts.

Gesprekken over zo'n abonnement werden gevoerd tussen 2016 en 2018, zonder resultaat. Dat schrijft een zakenkrant.

BeReal is in korte tijd doorgebroken als een authentieke socialmedia-app en een potentiële bedreiging voor Instagram.

Het betaalde abonnement geeft de consument meer functies én dient als statussymbool.

De gamewereld lijkt in een dip te zitten, maar met nuances en onzekerheden. Drie betrokkenen geven uitleg.

Facebook-gebruikers zien op woensdagochtend ongevraagd berichten van mensen die ze niet kennen, veelal gericht aan grote accounts.

Gesprekken over zo'n abonnement werden gevoerd tussen 2016 en 2018, zonder resultaat. Dat schrijft een zakenkrant.

BeReal is in korte tijd doorgebroken als een authentieke socialmedia-app en een potentiële bedreiging voor Instagram.