voor succesvolle Microsoft-teamruimtes hebben we minder snelheid nodig - Inavate Magazine

2022-08-26 23:10:18 By : Ms. Kelly ZHU

Microsoft Teams is uit de Covid-pandemie voortgekomen als de koploper voor videovergaderingen in de bedrijfsomgeving, met voorsprong op Zoom en de gevestigde Cisco op de lange termijn.Teams was altijd de waarschijnlijke winnaar omdat Microsoft al zo ingebakken zit in elke IT-afdeling, van Bangalore tot Berlijn.Teams is fundamenteel geworden voor het post-Covid hybride werkkantoor, en dit heeft geleid tot een goudkoorts van Microsoft Teams Rooms voor systeemintegrators.De term (kortweg MTR's) is een verzamelnaam geworden voor alles, van kleine huddle-ruimtes tot grote vergaderruimten, de enige gemeenschappelijke noemer is de opname van video.Microsoft leunde van oudsher achterover bij het bieden van begeleiding, de eerste zorg was altijd de verkoop van licenties, maar deze zomer publiceerde het een lijst met aanbevolen fabrikanten en producten, naast suggesties voor toekomstige concepten van MTR's (we zullen die later in dit artikel bekijken). artikel).Dit is een goed begin, want deze 'vrijheid' in MTR-ontwerp is waar een deel van het probleem ligt.Zonder duidelijke richtlijnen voor systeemintegrators en klanten die zo snel mogelijk MTR's eisen, heeft het een mengelmoes van MTR's achtergelaten in de bedrijfswereld, niet altijd met groot succes.“Wat consultants zeggen, is dat er nu een heleboel systemen zijn die niet geschikt zijn voor hun doel.Het is geen schuldspel, deze systemen werden ingevoerd voordat de workflows en de use-cases werden vastgesteld.Het was een kwestie van eerst installeren en daarna ontwerpen, omdat ze die functionaliteit gewoon moesten krijgen”, zegt Greg Jeffreys, directeur van Visual Displays.Jeffreys is een lange tijd exponent geweest van een striktere naleving van UX-principes in de AV-wereld, en hij is in dat opzicht geen eenzame stem.“Het is niet langer een kwestie van gewoon naar een bestuurskamer gaan, er komt een scherm aan de ene kant en iedereen spant zich in zodat ze allemaal het scherm kunnen zien.Er moet wel gekeken worden naar de UX van vergaderruimtes”, zegt Matt Makan, channel partner manager, Space Connect.Dit gebrek aan UX-knowhow, vooral binnen de MTR-ruimte, heeft Jeffreys ertoe gebracht zijn eigen self-titled adviesbureau te starten om te adviseren over dergelijke projecten."Het kan zijn dat als je het UX-proces doorloopt, je alleen een flip-over of whiteboard nodig hebt, je hebt misschien geen groot scherm nodig.Je moet heel voorzichtig zijn dat je niet alleen uitgaat van de veronderstelling dat wat de vraag ook is, het de gebruikelijke set uitrusting zal zijn - een computer, een camera, een paneel aan de muur, een VC-systeem en daar ga je ," hij voegt toe.Wat zijn de problemen in sommige van de bestaande MTR-systemen, kunnen deze worden opgelost of moeten we opnieuw beginnen?En wijzen deze kinderziektes op toekomstige ontwerpen van nieuwe MTR's?“Een algemeen aanvaarde overtuiging die wederzijds is tussen de integrator en de klant, is dat ze een beroep moeten doen op de technologie, of het nu Neat is, of Logitech of Poly enz. Wat ze doen is een enorme stap overslaan, dat is om echt na te denken over hoe de kamer moet zijn”, zegt Jeffreys.Het installeren van MTR's en het omzeilen van een onderzoek naar de behoeften van uw gebruiker veroorzaakt een groot aantal problemen.“Niet alle kamers worden goed geconfigureerd door IT, ze zetten geen gecoördineerde vergaderingen op, proximity join wordt niet goed opgezet.Mensen duwen er gewoon de normale licentie op om het geactiveerd te krijgen, in plaats van een kamerlicentie die Microsoft aanbeveelt.Mensen zijn zich vaak niet bewust van technologie, zoals intelligente camera's en het gebruik van meerdere camera's, die ze zouden kunnen gebruiken om in de toekomst een betere gebruikerservaring te bieden.Ik denk dat Microsoft en het kanaal een taak hebben om mensen te informeren over die functies die nu beschikbaar zijn", zegt Simon Kitson, directeur smart meetings van Maverick Visual Solutions.Het is een kwestie van minder snelheid, meer haast, en er moet veel meer aandacht worden besteed aan het MTR-ontwerp, voegt Kitson toe.“Het is niet meer goed genoeg om gewoon een camera aan de bovenkant van het scherm te hangen en deze naar beneden te laten wijzen.Daar moet iedereen vanaf.Maar mensen willen er gewoon iets in krijgen en nu werken en vervuld worden, dus ze doen het."We moeten terug naar het begin en opnieuw nadenken, zegt Jeffreys: “Als je een kamer inricht, moet je de VC-camera beschouwen als de VIP-aanwezigheid in de kamer.Wat je moet doen is ervoor zorgen dat de camera goed is opgesteld, dat deze in de juiste positie staat, de kijkhoeken goed zijn, de belichting en achtergrond goed zijn.Room design 101 is nu dat de videocamera goede, zuivere, goed gecomponeerde videosignalen moet uitzenden om aan de andere kant te kunnen worden gelezen en begrepen.”Een fundamenteel onderdeel van het MTR-ontwerp is om de juiste weergavegrootte te krijgen.De dominante technologie tot nu toe waren interactieve flatpanels, en dat zal niet snel veranderen, hoewel het zich kan aanpassen, zoals dit voorbeeld van Kitson benadrukt: "Ik denk niet dat genoeg mensen dubbele schermen gebruiken, je kunt er een hebben voor de video-inhoud en één voor de inhoud die wordt gedeeld.”Gelukkig is er een wiskundige vergelijking bij de hand om de weergavegrootte goed te krijgen voor uw MTR's en deze is uiteengezet in AVIXA's DISCAS-standaard (Display Image Size for 2D Content in Audiovisual Systems).Het moet zes keer de hoogte van het inhoudsvenster zijn.Meestal is het inhoudsvenster op dit moment 60% van de totale afbeeldingshoogte, dus de verste kijker zou 3,6 keer de afbeeldingshoogte moeten zijn.Het scherm op het juiste formaat en de juiste afstand krijgen zodat elke kijker het kan zien zonder te loensen of naar één kant te leunen, zou het absolute minimum moeten zijn voor alle MTR's.Wat mogelijk alles aan de weergavekant zou kunnen veranderen, is een stap in de richting van het gebruik van de Front Row-functie binnen Teams.Front Row (uitgebracht in februari van dit jaar) is ontworpen om de fundamentele fout in hybride werken aan te pakken, namelijk dat vergaderingen tussen virtuele en in-the-room deelnemers niet zo natuurlijk aanvoelen als wanneer iedereen in dezelfde ruimte is.In Front Row is de videogalerij naar de onderkant van het scherm verplaatst, zodat deelnemers op afstand altijd oog in oog staan ​​met mensen in de ruimte.Om meer mensen op het scherm te krijgen, ondersteunt Teams nu een verhouding van 21:9.Microsoft-richtlijnen tot nu toe voor Front Row zeggen dat de minimumgrootte een scherm van 46 inch moet zijn met een beeldverhouding van 16:9 (in HD-resolutie) of 21:9 (in een resolutie van 2.560 x 1.080).De schermindeling van Front Row plaatst de primaire inhoud van de vergadering in een kleiner venster, waardoor een herkalibratie van de kijkafstand nodig is en de zaken nog ingewikkelder worden.De wenkbrauwen waren zeker opgetrokken in de AV-wereld in maart toen Microsoft zijn visie voor verbeterde MTR's publiceerde, omdat een optie die het suggereerde was voor gemengde projectie om te voldoen aan de brede aard van het benodigde scherm.Het Epson EB-PU1007-model werd voorgesteld als een geschikte eenheid, en het feit dat het wordt vermeld als een projector voor grote locaties, vertelt u het soort formaat van display-MTR's dat in de toekomst zal lijken, dat wil zeggen dat het 100 inch en hoger zal zijn.Simon Kitson is sceptisch over de mate van acceptatie van Front Row: “We moeten oppassen dat we ons niet laten meeslepen (over Front Row), omdat het maar één lay-outoptie is, het zal niet geschikt zijn voor elke vergaderruimte.In Teams is er een galerijweergave en andere lay-outs die u kunt selecteren.Ik denk niet dat het massaal zal worden geadopteerd."Hij denkt ook dat elke mogelijke overstap naar de 21:9-verhouding niet van de grond komt tenzij grote fabrikanten het omarmen.“Tenzij we beginnen te zien dat de LFD-merken 21:9 uitbrengen in meerdere formaten van Samsung, Sony, LG, NEC, totdat ze dat echt gaan pushen als een algemeen geaccepteerd formaat, denk ik niet dat het iets enorms zal zijn. .”Als de weergavegroottes in MTR's gaan stijgen, en dat lijkt onvermijdelijk, zou LED dan een rol kunnen spelen?Kitson geeft toe dat hij een grote fabrikant kent die momenteel verschillende pakketten samenstelt om het voor integrators gemakkelijker te maken om LED binnen MTR's in te zetten.Maar de kosten vormen momenteel een barrière, voegt Jeffreys toe: “dvLED voor MTR's is op dit moment echt een kwestie van deze ruimte in de gaten houden, want het probleem met dvLED is dat ze niet per se pixels hebben, ze hebben deze kleine kleine lichtvlekken in het midden van een denkbeeldig pixelgebied.Wat dat betekent, is dat de statistiek voor de dichtstbijzijnde kijker halverwege de kamer moet zijn voor mensen die een pixelafstand van 1,2 mm willen gebruiken.LED is ook te fel, tot nu toe is het volledig gebaseerd op de signage-industrie en een arme ziel die twee tot drie uur per dag in een vergaderruimte moet zitten, wil niet de hele dag een zonnebril op hebben.Ze moeten een pixelpitch van 0,9 mm goedkoper maken omdat het te duur is en tegels van 2 mm niet goed zijn voor MTR's.”Een laatste aspect dat MTR's moeten aanpakken, is de directe omgeving, dat wil zeggen het meubilair en de verlichting in een kamer.Beide spelen een belangrijke rol bij het creëren van succesvolle MTR's.“Als je wilt dat de vergadering zo productief mogelijk verloopt, heb je de juiste lux-niveaus nodig, en je kunt dat beïnvloeden wanneer je sensoren rechtstreeks aan de lampen kunt koppelen, zodat je de verlichting automatisch op het optimale niveau kunt instellen.Ik denk dat meubels ook iets groots zijn, vooral met een aantal multifunctionele punten.Je moet je meubels kunnen lenen om gemakkelijk te configureren in verschillende configuraties”, zegt Makan.Een interessant aspect van de Enhanced Teams Rooms-specificatie van Microsoft was het gebruik van gebogen stoelen om de zichtbaarheid te verbeteren.Traditioneel werden vergaderruimten geoptimaliseerd om zoveel mogelijk mensen erin te passen, wat betekende dat het display werd geplaatst nadat de stoelen waren toegewezen, vaak leek het op een schoolklaslokaal met iedereen 'naar voren gericht'.Zoals hierboven vermeld, zou vanwege hybride werken de camera voorrang moeten hebben in plaats van de zitplaatsen, dus het is waarschijnlijk dat we de groei van V- of U-vormige MTR's in de toekomst zullen zien, met camera's en scherm geïnstalleerd op de breedste muren.Verlichting is een ander aspect dat niet kan worden genegeerd."Het belangrijkste om te begrijpen over verlichting in een kamer is dat het meeste licht indirect is en wordt gereflecteerd door de oppervlakken en de mensen in de kamer, en het display is daar een onderdeel van.Helaas wordt vermoeide ogen vaak onbedoeld in een kamer ontworpen”, legt Jeffreys uit.Het is van vitaal belang dat integrators rekening houden met de statistieken van contrast en luminantie om vermoeide ogen te voorkomen in elke MTR die hij toevoegt.Ze zeggen dat de eerste stap naar herstel is om te erkennen dat je een probleem hebt, en dit is het proces dat nu gaande is met betrekking tot MTR's.Het is niet allemaal kommer en kwel, zegt Kitson, de zaken gaan omhoog: "We beginnen steeds meer mensen te vragen om betere audiomogelijkheden, betere microfoonpickups en ook betere verlichting."Designs worden beter, voegt Jeffreys eraan toe, het kost alleen tijd: “We gaan niet in één keer de perfecte kamer ontwerpen, je bezoekt hem elke drie tot zes maanden, je praat met de gebruikers.De beste analogie is met topsporten zoals wielrennen, ze zullen alles tot in de kleinste details opsplitsen om te zien hoe ze een verbetering van 1% kunnen maken.Als je een ruimte opsplitst in alle korrelige elementen, waarvan er 10 of 15 kunnen zijn, kan dat heel belangrijk zijn."