Abovo Maxlead lanceert nieuwe dienst om klanten met kleinere budgetten lokaler en effectiever digitaal te helpen - Emerce

2022-09-09 23:18:00 By : Mr. Shaohui Zheng

Sinds 1 juli is Abovo Maxlead de nieuwe dienst AM Local gestart. Het is in het leven geroepen om een specifieke groep MKB klanten de mogelijkheid te bieden om digitaal hun bedrijf te profileren. Het digitaal netwerk is zo opgezet dat zij zelf lokaal en/of regionaal kunnen adverteren via de diverse aangesloten platformen. Abovo Maxlead wil daarmee deze groep klanten helpen hun digitale marketing naar hoger niveau te krijgen.

Via het platform wordt display, video en mobile advertising aangeboden. Die kunnen desgewenst lokaal, regionaal of landelijk ingezet worden. De klant kan doelstellingen aan hun campagnes geven: het verkrijgen van zichtbaarheid, het vergroten van de naamsbekendheid, het realiseren van websiteverkeer. Vaak is in het MKB segment uiteindelijk nog vaak het doel om ook omzet of fysiek winkelbezoek te genereren.

Online adverteren (display advertising) is al mogelijk vanaf een paar euro per dag. Online banners kun je weergeven binnen de voor de klant relevante doelgroep op websites zoals Nu.nl, AD, Telegraaf, Funda, etc. Met relatief kleine budgetten zijn dit soort websites meestal niet in beeld, maar nu kan daar dus wel heel specifiek geadverteerd worden. Voor het werken met dit platform zijn er geen opstartkosten. De campagnes worden gemanaged door specialisten bij Abovo Media. Ook geeft het platform toegang tot een dashboard waarin de klant zelf kan meekijken en bijsturen.

Oscar Peter, Product Lead Tradedesk/ Programmatic Abovo Media: “De MKB doelgroep is al jaren online. Veel MKB’ers gaan nu zelf direct op zoek naar digitale advertentieplekken. Zij kennen en gebruiken dan niet de voordelen van een mediabureau. Via AM Local kunnen zij wel de diensten en kennis van een onafhankelijk mediabureau inzetten. Deze groep klanten verwacht en wil steeds meer. Naast search en social, is het adverteren op grote sites maar voor gerichte doelgroepen ook hun wens. Dat is best complex en ook tijdsintensief. Door de AM Local dienst willen wij dat een stuk makkelijker voor ze maken. Daarom werkt het model met een all-inclusive aanpak en kan de klant zelf zijn pakket samenstellen”.

Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: “Wij geloven in de kracht van MKB bedrijven. Daar is heel veel economische dynamiek. Onze oorsprong 20 jaar geleden lag ook bij het helpen van dit type adverteerders. Toen wij in de loop der jaren groeiden, zowel in onze diensten als in de grootte van onze klanten, zijn wij hen altijd trouw blijven helpen. Nu dus met de dienst AM Local. Juist zij zoeken slimme en effectieve digitale marketing oplossingen. Bijkomend voordeel voor ons is dat als deze klanten in de toekomst weer doorgroeien, de weg naar onze specialisten al is geplaveid. De kampioenen van de toekomst komen uit deze groep ondernemers”.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.