Twitter, BBC, Asda: Alles wat er toe doet vanmorgen

2022-05-27 20:00:01 By : Mr. Allen Lin

Goedemorgen en welkom bij Marketing Week's overzicht van het nieuws dat er vandaag de dag toe doet in de marketingwereld.Investeerders klagen Elon Musk en Twitter aan voor de afhandeling van de overname van de socialemediagigant voor $ 44 miljard (£ 34,9 miljard) door de CEO van Tesla.In een rechtszaak beschuldigen de investeerders Musk van 'onrechtmatig gedrag' en beweren dat zijn 'valse verklaringen en marktmanipulatie 'chaos' hebben veroorzaakt' op het hoofdkantoor van Twitter in San Francisco.Er zijn al veranderingen aan de top geweest, met het hoofd van de consumentenafdeling van Twitter, Kayvon Beykpour en Bruce Falck, die toezicht hielden op de inkomsten, en beiden tweeten op 12 mei dat ze feitelijk werden verdreven.De investeerders beweren ook dat de Tesla-baas er financieel van heeft geprofiteerd door de bekendmaking van zijn aanzienlijke belang in Twitter en zijn plannen om bestuurslid bij het bedrijf te worden, uit te stellen.Bovendien beschuldigt de rechtszaak Musk van het plaatsen van verschillende "misleidende" tweets naar zijn 95,2 miljoen volgers.Een van de tweets in kwestie is een bericht dat de Tesla-baas op 13 mei plaatste, waarin hij verklaarde dat zijn Twitter-overname "tijdelijk in de wacht stond" in afwachting van details die de berekening ondersteunen, nepaccounts vertegenwoordigen minder dan 5% van de gebruikers op het platform.Musk tweette dat zijn team een ​​willekeurige steekproef zou nemen van 100 volgers van het officiële Twitter-account en anderen zou uitnodigen om het proces te herhalen.De rechtszaak voegt eraan toe dat de Tesla-baas vier dagen later zijn beweringen over bots op Twitter "verdubbelde" en naar verluidt verklaarde dat de deal "niet kan doorgaan".De investeerders zijn van mening dat de acties van Musk een materiële impact hebben op hun investeringen.Twitter-aandelen zijn momenteel 27% lager dan de biedprijs van $ 54,20 (£ 43) die aanvankelijk door Musk werd gemaakt.De advocaat die de investeerders vertegenwoordigt, vertelde de BBC dat de rechtszaak is aangespannen als reactie op het feit dat Musk doorgaat met "het bedrijf dat hij voor 44 miljard dollar wil kopen in diskrediet te brengen in een poging om opnieuw over de aankoopprijs te onderhandelen".Het nieuws komt slechts een dag nadat de socialemediagigant door de Amerikaanse Federal Trade Commission een boete van $ 150 miljoen (£ 119 miljoen) heeft gekregen voor het "bedrieglijk" gebruik van de beveiligingsgegevens van gebruikersaccounts voor gerichte advertenties op zijn platform.LEES MEER: Twitter-investeerders klagen Elon Musk en platform aan over overnamebodDe BBC heeft plannen aangekondigd om de CBBC- en BBC Four-tv-kanalen te sluiten als onderdeel van een grote herstructurering bij het bedrijf.De inhoud van deze netwerken wordt verder geproduceerd en on-demand beschikbaar gesteld via BBC iPlayer, terwijl Radio 4 Extra naar BBC Sounds verhuist.De veranderingen die door directeur-generaal Tim Davie zijn aangekondigd, zullen leiden tot bezuinigingen van £ 200 miljoen per jaar en de reorganisatie van diensten die prioriteit geven aan digitale platforms.CBBC, BBC Four en Radio 4 Extra zullen echter gedurende ten minste drie jaar op lineaire tv en radio blijven zolang de wijzigingen worden doorgevoerd."Dit is ons moment om een ​​digitale BBC te bouwen", zegt Davie.“Iets echt nieuws, een Reithiaanse organisatie voor het digitale tijdperk, een positieve kracht voor het VK en de wereld.Onafhankelijk, onpartijdig, voortdurend innoverend en dienstbaar aan iedereen.Een frisse, nieuwe, wereldwijde digitale media-organisatie die nog nooit eerder is gezien.”Andere veranderingen zijn onder meer de fusie van de BBC-nieuwsnetwerken voor het Britse en wereldwijde publiek tot één nieuwszender.De omroep zal ook enkele van zijn regionale nieuwsactiviteiten herconfigureren.De plannen kunnen de komende jaren tot 1.000 banenverlies leiden in het door de overheid gefinancierde deel van het bedrijf.De BBC is op zoek naar aanzienlijke kostenbesparingen nadat de laatste schikking van de licentievergoeding twee jaar lang op £ 159 per jaar werd gehouden.LEES MEER: BBC verplaatst CBBC en BBC Four onlineLord Stuart Rose, de voorzitter van Asda, heeft gewaarschuwd dat consumenten meer hulp nodig zullen hebben om de stijgende kosten van levensonderhoud het hoofd te bieden nadat de regering een nieuw steunpakket van £ 15 miljard had aangekondigd.Bij de onthulling van het pakket gisteren (26 mei), zei kanselier Rishi Sunak dat alle huishoudens minimaal £ 400 korting op hun energierekening zouden krijgen, waarbij de armste huishoudens recht hebben op verdere ondersteuning.Rose zei echter dat de maatregelen een "druppel op een gloeiende plaat" waren en wees ze op de waarschijnlijkheid van inflatoire druk voor de komende jaren."Dit gaat niet plotseling stoppen", vertelde Rose aan The Guardian.“Ik kan me de laatste keer dat inflatie zo was, nog herinneren en het duurde bijna acht jaar voordat het onder controle was.Ik zeg niet dat het acht jaar gaat duren, maar het stopt niet binnen een jaar.”Rose bevestigde dat Asda £ 90 miljoen uitgeeft in een poging om de prijzen voor zijn klanten laag te houden, maar merkte op dat veel consumenten hun bestedingspatroon al veranderen om te besparen."Er zal nog steeds druk zijn en veel hardheid voor mensen", zei hij.Het nieuwe pakket van de regering zal gedeeltelijk worden gefinancierd door een meevaller van 25% op de winsten van olie- en gasbedrijven.Bij de aankondiging van de maatregelen zei Sunak dat de regering "een collectieve verantwoordelijkheid heeft om degenen te helpen die de hoogste prijs betalen voor de hoge inflatie waarmee we worden geconfronteerd".LEES MEER: Sunak's £ 15 miljard kosten van levensonderhoud is niet genoeg, zegt Asda-baasDe Competition and Markets Authority (CMA) is een tweede onderzoek gestart naar de advertentietechnologiepraktijken van Google, na een eerder onderzoek naar de 'Jedi Blue'-overeenkomst van de zoekgigant met Meta.De CMA zal drie elementen van de advertentietechnologieketen onderzoeken waarin Google de grootste serviceprovider bezit, te beginnen met demand-side platforms (DSP's), waarmee adverteerders en mediabureaus de advertentievoorraad van uitgevers uit vele bronnen kunnen kopen.Het onderzoek zal ook advertentie-uitwisselingen onderzoeken, die de realtime geautomatiseerde verkoop van de voorraad van uitgevers mogelijk maken, evenals advertentieservers van uitgevers die beslissen welke advertentie wordt weergegeven op basis van de biedingen die zijn ontvangen van verschillende uitwisselingen en/of directe deals met adverteerders.De CMA beoordeelt of de praktijken van Google in deze delen van de ad tech stack de concurrentie kunnen verstoren.Dit omvat de bezorgdheid dat Google mogelijk de interoperabiliteit van zijn advertentie-uitwisseling met advertentieservers van externe uitgevers heeft beperkt en/of deze services contractueel aan elkaar heeft gekoppeld, waardoor het voor concurrerende advertentieservers moeilijker wordt om te concurreren.Bovendien is de toezichthouder bezorgd dat Google zijn advertentieserver voor uitgevers en DSP's heeft gebruikt om "illegaal zijn eigen ad-exchange-services te bevoordelen", terwijl services die door rivalen worden aangeboden, worden uitgesloten.Chief executive Andrea Coscelli zegt dat de CMA zich zorgen maakt dat Google zijn positie in advertentietechnologie gebruikt om "zijn eigen diensten te bevoordelen ten koste van zijn rivalen", wat de potentie heeft om merken en consumenten te beïnvloeden.Als dat waar is, beweert Cocelli dat een dergelijke situatie slecht zou zijn voor de miljoenen mensen die elke dag toegang hebben tot gratis online informatie.“Verzwakkende concurrentie op dit gebied zou de advertentie-inkomsten van uitgevers kunnen verminderen, die mogelijk worden gedwongen om de kwaliteit van hun inhoud in gevaar te brengen om kosten te besparen of hun inhoud achter betaalmuren te plaatsen.Het kan ook leiden tot hogere kosten voor adverteerders, die worden doorberekend via hogere prijzen voor geadverteerde goederen en diensten”, voegt hij eraan toe."Het is van vitaal belang dat we het gedrag van de technologiebedrijven, die een grote rol spelen in ons leven, blijven onderzoeken en zorgen voor de beste resultaten voor mensen en bedrijven in het hele VK."Het nieuwste onderzoek van Google volgt op het marktonderzoek van de CMA naar online platforms en digitale advertenties, waarin 'aanzienlijke problemen' werden geïdentificeerd met betrekking tot marktmacht binnen advertentietechnologie.De toezichthouder heeft eerder de 'Jedi Blue'-overeenkomst van Google en Meta over kopbiedservices onderzocht en houdt toezicht op de naleving van de toezeggingen die Google heeft gedaan in zijn 'Privacy Sandbox'-voorstellen om cookies van derden en andere functionaliteit uit de Chrome-browser te verwijderen.E-commerce modebedrijf Missguided staat naar verluidt op het punt van instorten te midden van beweringen dat het bedrijf de leveranciers "miljoenen ponden" niet heeft betaald.Het fast fashion-label, dat in 2010 werd opgericht door voormalig topman Nitin Passi met een lening van £ 50.000 van zijn vader, zet beheerders in de rij nadat schuldeisers een verzoek tot liquidatie hadden ingediend, meldt de Telegraph.De krant beweert dat de politie naar het hoofdkantoor van het bedrijf in Manchester is geroepen nadat boze leveranciers opdaagden om betaling te eisen, terwijl kantoormedewerkers zouden zijn gestopt met het beantwoorden van telefoontjes van fabriekseigenaren.De problemen zijn verergerd door veranderingen aan de top, met Passi die vorige maand aftrad.Missguided werd in december van de ondergang gered door Alteri Investors, dat het bedrijf voor £ 53 miljoen kocht en sindsdien overnameopties verkent met sportkledingretailer JD Sports en het Chinese fast fashionbedrijf Shein.De Telegraph suggereert echter dat potentiële bieders eerder wachten en het bedrijf liever uit een faillissement kopen.Een woordvoerder zegt dat Missguided "dringend aan het werk is" om maatregelen te nemen die de schuldeisers de afgelopen dagen hebben genomen, eraan toevoegend dat het bedrijf bezig is een koper te identificeren en verwacht in de "nabije toekomst" een update te kunnen geven.LEES MEER: Missguided op de rand van instortenTwitter heeft een boete van $ 150 miljoen (£ 119 miljoen) gekregen van de Federal Trade Commission voor het "bedrieglijk" gebruik van beveiligingsgegevens van gebruikersaccounts voor gerichte advertenties op zijn platform.Het socialemediaplatform vroeg gebruikers om hun telefoonnummers en e-mailadressen om hun accounts te beschermen, en stond adverteerders vervolgens toe deze gegevens te gebruiken om specifieke gebruikers te targeten.Dit was in strijd met een FTC-bevel uit 2011 dat het bedrijf uitdrukkelijk verbood zijn privacy- en beveiligingspraktijken verkeerd voor te stellen.Volgens FTC-voorzitter Lina Khan zijn meer dan 140 miljoen Twitter-gebruikers getroffen, "terwijl ze de primaire bron van inkomsten van Twitter hebben vergroot".Advertenties zijn momenteel goed voor ongeveer 90% van de inkomsten van Twitter.De hoogte van de boete "weerspiegelt de ernst van de beschuldigingen", voegt procureur-generaal Vanita Gupta toe.Als gevolg van de schikking zullen ook nieuwe nalevingsmaatregelen worden opgelegd om verdere "misleidende tactieken die de privacy van gebruikers bedreigen" te helpen voorkomen.De boete komt omdat Twitter in rep en roer blijft over het overnamebod van Tesla CEO Elon Musk van $ 44 miljard (£ 35 miljard).Weken nadat hij een deal had gesloten, stelde Musk de voortgang uit totdat het platform kon bewijzen dat minder dan 5% van zijn gebruikers spam- of nepaccounts waren.Uit financiële deponeringen die deze week openbaar zijn gemaakt, blijkt echter dat Musk extra financiering heeft gekregen om de aankoop te doen en zijn persoonlijke financiering heeft verhoogd van $ 27,3 miljard naar $ 33,5 miljard.Dit brengt de miljardair dichter bij het voltooien van de deal.Meer dan de helft (57%) van de consumenten wil dat merken hen steunen door de crisis van de kosten van levensonderhoud door de prijzen "eerlijk" te houden, volgens een onderzoek onder 2000 volwassenen door de IPA en Opinium.Eerlijke prijzen zijn acuut gewenst door vrouwen dan door mannen, met 62% in vergelijking met 52%.Ondertussen is het aantal 55-plussers dat wil dat merken de prijzen eerlijk houden meer dan het dubbele van het aantal 18- tot 34-jarigen (72% versus 36%).Consumenten willen ook graag dat merken prijzen bevriezen voor producten of diensten met een goede prijs-kwaliteitverhouding (36%), aanbiedingen meer waar voor hun geld bieden (33%), de loyaliteit van bestaande klanten belonen (30%) en het aantal aanbiedingen verhogen (28 %).Aan de andere kant van de schaal zijn consumenten het minst voorstander van merken die hen proberen te steunen door middel van hoge inflatiecijfers door hen te entertainen of aan het lachen of lachen te maken (5%), terwijl slechts 8% wil dat merken rechtstreeks met hen in contact komen om nieuwe oplossingen te ontwikkelen en slechts 10% wil dat merken betaalbare klantenfinanciering aanbieden.In termen van consumenten die niet willen dat merken hen vermaken, is dit vijf keer meer ongewenst bij de oudere generaties van 55 jaar (2%) dan bij de 18- tot 34-jarigen (10%).“De crisis in de kosten van levensonderhoud is een serieus probleem, vooral voor degenen aan de oudere kant van het spectrum, dus het is begrijpelijk dat consumenten niet op zoek zijn naar merken om het plezier te bieden, maar om hulp te bieden waar het het hardst raakt: hun financiën, ', zegt IPA-directeur-generaal Paul Bainsfair."Met de voorspelde verdere druk zal dit voor merken niet gemakkelijk zijn om te navigeren, maar zoals de gegevens laten zien, zullen degenen die eerlijk en transparant zijn met hun prijsstelling en waardepropositie het in de toekomst wellicht beter doen in de ogen van hun klanten."Morrisons heeft bevestigd dat het de verwijdering van volumegestuurde promoties voor producten met een hoog vet-, suiker- en zoutgehalte (HFSS) zal uitstellen, na de aankondiging van de regering dat het de invoering van de nieuwe HFSS-beperkingen tot volgend jaar zal uitstellen.Een woordvoerder zei dat de aanpak van The Grocer Morrisons de beslissing van de regering zou 'reflecteren', die werd genomen in het licht van de aanhoudende crisis in de kosten van levensonderhoud.De supermarkt zei echter dat een "aanzienlijk aantal" van zijn promoties betrekking heeft op gezonde voeding, waarbij 54% van zijn voorverpakte eigen merkproducten als gezond wordt beschouwd.Vorige week hebben Tesco en Sainsbury's toegezegd het verbod op promoties - waaronder '2 voor 1' en 'koop er één, krijg er één gratis' - vanaf oktober door te zetten.Tesco zegt dit te doen in reactie op feedback van klanten dat het moeilijk kan zijn om winkelgewoonten te veranderen, waarbij 86% van de mensen zegt dat ze gezonder willen eten.Ruim driekwart (77%) zegt daarbij hulp te zoeken bij supermarkten.Ondertussen heeft Sainsbury's CMO Mark Given er bij de rest van de industrie op aangedrongen om ook de originele HFSS-promotietijdlijnen van de overheid te volgen.LEES MEER: Morrisons stelt introductie van HFSS-multibuy-verbod uit om de kosten van levensonderhoud te helpenDe Londense restaurantketen Dishoom heeft Lucy Milne, voormalig marketingdirecteur van Just Eat UK, aangenomen als nieuwe marketing- en creatief directeur, ter vervanging van Sara Stark die na 11 jaar aftreedt.Milne claimt bijna 20 jaar ervaring in marketing voor merken als Orange, EE, Just Eat, Emoov en Memrise.Ze trad in 2011 in dienst bij Just Eat als hoofd handelsmarketing, voordat ze tussen 2013 en 2016 als marketingdirecteur voor het VK werkte.Nadat ze Just Eat had verlaten, werd ze iets meer dan een jaar CMO van online makelaar Emoov, voordat ze in 2019 overstapte naar het taalleerplatform Memrise als CMO.Ondertussen is Stark van plan om wat tijd vrij te nemen van zijn werk voordat hij een nieuwe uitdaging aangaat door een ander merk te ontwikkelen voor een waardengedreven bedrijf.Ze is bijna vanaf de oprichting van het bedrijf lid van het leiderschapsteam van Dishoom en heeft het marketingteam vanaf de grond opgebouwd.In de loop van haar ambtstermijn groeide Dishoom uit van een enkel restaurant in Covent Garden tot een restaurantketen met meerdere kanalen.Ze hield ook toezicht op de lancering van het Dishoom-kookboek en een meeslepende theaterproductie.Dishoom mede-oprichter Shamil Thakrar zegt dat Stark een "integraal" onderdeel is geweest van de groei van het restaurantmerk.“Ze heeft zoveel van zichzelf en haar talenten naar Dishoom gebracht.We gaan haar creativiteit en harde werk erg missen en we wensen haar het allerbeste met alles wat ze doet”, zegt hij.Volgens nieuw onderzoek van de World Federation of Advertisers (WFA) en Dentsu International besteden merken die e-commerce als zeer belangrijk beschouwen en volwassen zijn in hun aanpak, 59% van hun mediabudget aan het stimuleren van kortetermijnverkopen.Dit wordt vergeleken met slechts 37% die wordt uitgegeven aan kortetermijnverkopen door die merken die e-commerce als 'belangrijk' of 'steeds belangrijker' beschouwen en daarom minder ver gevorderd zijn in hun reis.Het onderzoek is gebaseerd op reacties van 41 multinationale merken in 13 sectoren, goed voor een totale wereldwijde advertentie-uitgaven van meer dan $ 50 miljard (£ 39,9 miljard).Ongeveer 46% van de respondenten had een mediafunctie, terwijl 48% een sales- of e-commercefunctie had.Zeven op de 10 (71%) van de bedrijven zeggen dat e-commerce op dit moment "kritiek" (51%) of "zeer belangrijk" (20%) is, en dat cijfer stijgt tot 93% als we kijken naar de komende twee jaar.Toch is slechts één op de vijf respondenten zich bewust van de impact op de winstgevendheid van hun e-commerceactiviteit, en weinig organisaties gebruiken winst als een maatstaf voor succes.Slechts 34% van de respondenten identificeert KPI's die betrekking hebben op de bijdrage die e-commerce levert aan het bedrijfsresultaat als een van hun top drie statistieken.De maatstaven beginnen echter te verschuiven van activiteit en volume naar commerciële bijdrage naarmate organisaties volwassener worden op dit gebied.Uit het onderzoek blijkt ook dat de interne structuur voor veel organisaties een barrière vormt om de kansen in e-commerce te benutten.De meeste respondenten zeggen dat e-commerce wordt beheerd in specifieke silo-teams, normaal gesproken binnen de verkoopfunctie (37%) en af ​​en toe binnen het marketingteam (16%).Ongeveer 28% van de respondenten voegt eraan toe dat traditionele verkoopkanalen onafhankelijk worden beheerd vanuit een centrale e-commercefunctie, waarbij elk zijn eigen verkoop en marges wil maximaliseren."Het niveau van interdepartementale integratie dat multinationals nodig hebben om e-commerce te laten werken, kan moeilijk te bereiken zijn", zegt Matt Green, directeur van de wereldwijde media van de WFA."Een belangrijke barrière voor velen bij het doorvoeren van deze veranderingen is dat ze moeten worden doorgevoerd voordat duidelijk is hoe winstgevend de e-commercepropositie voor merken zal zijn en wanneer deze zich kan terugbetalen."Buy-now-pay-later (BNPL) bedrijf Klarna zegt dat het 700 van zijn 7000 medewerkers zal schrappen, in het licht van wat het zegt een 'waarschijnlijke recessie' is."Toen we in de herfst van vorig jaar onze bedrijfsplannen voor 2022 opstelden, was het een heel andere wereld dan die waarin we ons nu bevinden", vertelde CEO Sebastian Siemiatkowski aan het personeel in een blogpost.Het Zweedse bedrijf schreef het geplande banenverlies toe aan een combinatie van stijgende prijzen, een verandering in het consumentenvertrouwen en de oorlog in Oekraïne.Siemiatkowski zei dat hij niet dacht dat deze uitdagingen "van korte duur" zouden zijn, vandaar dat het bedrijf nu handelde.Hij zei dat 2022 tot nu toe "een zeer tumultueus jaar" was.Dit in tegenstelling tot vorig jaar, toen meer online winkelen als gevolg van Covid betekende dat meer consumenten de dienst gebruikten en Klarna de waarde ervan snel zag stijgen tot $ 46 miljard (£ 37 miljard) toen het miljoenen dollars ophaalde bij investeerders.Ondanks de groei heeft Klarna aanzienlijke verliezen geleden.In het afgelopen boekjaar stegen deze tot 6,58 miljard Zweedse kroon (540 miljoen pond) van 1,62 miljard Zweedse kroon (131,3 miljoen pond).In zijn jaarverslag zei het bedrijf dat dit "volledig werd verklaard door de groei van Klarna, de uitbreiding naar nieuwe markten en de massale instroom van nieuwe klanten".Klarna is de afgelopen jaren snel gegroeid en wordt nu gebruikt door 30% van de mensen van in de twintig in het VK.De BNPL-sector wordt nu echter steeds strenger onder de loep genomen en roept op tot meer regelgeving op dit gebied.Vanaf volgende maand zullen de gewoonten van het winkelend publiek op Klarna verschijnen in kredietcontroles door banken en kredietbureaus.LEES MEER: Klarna gaat 10% van het personeel schrappen omdat het waarschuwt voor recessieDe Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM is aangeklaagd door een milieugroepering vanwege wat volgens de activisten "misleidende" beweringen zijn in haar advertenties.De claims in de rechtszaak draaien om KLM's 'Fly Responsibly'-campagne, die volgens de groep de luchtvaartmaatschappij misleidend voorstelt als "creëren van een duurzamere toekomst" en op schema om haar uitstoot tegen 2050 terug te brengen tot netto nul.De actie is ondernomen door de in Nederland gevestigde actievoerders Fossielvrij NL, ondersteund door Reclame Fossielvrij en milieujuristen van ClientEarth.Ze stellen dat de campagne, evenals het "compensatieschema" van de luchtvaartmaatschappij, in strijd is met de Europese consumentenwetgeving, omdat ze een verkeerde indruk wekken over de duurzaamheid van haar vluchten en plannen om de klimaatschade aan te pakken.De actiegroep heeft KLM gisteren (24 mei) op ​​de jaarlijkse algemene vergadering van KLM op de hoogte gesteld van de actie.De "compensatieregeling" stelt consumenten in staat een CO2-compensatieproduct 'CO2ZERO' te kopen, waarvan de luchtvaartmaatschappij zei dat het hun milieu-impact zou verminderen door te betalen voor herbebossingsprojecten of de aankoop van biobrandstoffen door KLM.“De uitstoot van vluchten kan niet worden 'gecompenseerd' als klanten gewoon extra betalen om bomen te planten of geld geven voor de kosten van valse oplossingen zoals wat de industrie 'duurzame vliegtuigbrandstoffen' noemt.Met deze berichten blijft KLM ons zand in de ogen gooien”, zegt Fossielvrij NL-campagnevoerder Hiske Arts.Het energieprijsplafond, dat beperkt hoeveel bedrijven consumenten kunnen vragen, zal in oktober met meer dan £ 800 stijgen, waarschuwde de CEO van de Britse energieregulator Ofgem.Jonathan Brearley zei dat de omstandigheden op de wereldwijde gasmarkt betekenen dat de prijsplafond zal worden opgedreven tot "in de buurt van £ 2.800" per jaar.Het huidige prijsplafond, dat geldt tot 31 september, is £ 1.971.Het huidige prijsplafond was eerder verhoogd met £ 693, wat een stijging van 54% betekende ten opzichte van het vorige maximum zes maanden eerder.Brearley vertelde een parlementaire commissie dat de gasprijzen soms tien keer zo hoog waren als de normale prijs.Hij beschreef de huidige situatie als "echt een gebeurtenis die maar één keer in een generatie voorkomt sinds de oliecrisis van de jaren zeventig".Hij waarschuwde ook dat het aantal mensen in brandstofarmoede, dat wordt gedefinieerd als meer dan 10% van het discretionaire inkomen aan energie moeten besteden, kan verdubbelen tot 12 miljoen.Als hij verder kijkt dan de stijging van oktober, zei hij dat er twee mogelijke "extreme versies van gebeurtenissen" zijn waar de energie-industrie tussen zit."Een waar de prijs terugvalt naar waar het eerder was - bijvoorbeeld als we vrede zagen in Oekraïne - en een waar de prijzen nog verder zouden kunnen gaan als we bijvoorbeeld een storende onderbreking van gas uit Rusland zouden zien", zei Brearley.Het VK haalt minder dan 5% van zijn gas uit Rusland, maar de rest van Europa krijgt ongeveer 40% van zijn aardgas van het bedrijf, wat betekent dat een plotselinge onderbreking van de levering waarschijnlijk tot een enorme verstoring zou leiden, wat de effect van stijgende prijzen op de wereldmarkten naarmate de vraag in Europa toenam.De Advertising Standards Authority (ASA) heeft een "misleidende" 1 april-promotie van bierabonnementsmerk Bier Company verboden nadat het 280 klachten over de grap had ontvangen.Op 1 april werden klanten van de Bier Company voor de gek gehouden door te geloven dat ze de al lang bestaande maandelijkse wedstrijd van het bedrijf hadden gewonnen om een ​​'zwarte kaart' te winnen, die hen een gratis levenslang abonnement op de 'Bier Club' geeft.Ze werden via e-mail geïnformeerd dat ze hun prijs konden verzilveren door de code 'SLOOFLIRPA' te gebruiken bij het aanmelden voor een abonnement op de Bier Club.Echter, tegen de middag van 1 april werden degenen die zich hadden aangemeld voor de deal via e-mail geïnformeerd dat ze waren onderworpen aan een 1 aprilgrap.Ze hadden zich eigenlijk aangemeld voor slechts één maand gratis lidmaatschap van de club en één doos met acht gratis bieren, voordat ze £ 22,95 per maand moesten betalen."Gefeliciteerd aan iedereen die de SLOOFLIRPA-code heeft gebruikt - je hebt misschien sluw afgeleid dat SLOOFLIRPA = APRILFOOLS achterstevoren", luidde de e-mail aan degenen die zich hadden aangemeld.Hoewel klanten een e-mailadres kregen waarmee ze hun abonnement konden opzeggen, zouden ze daardoor hun gratis biertjes moeten verliezen.Als klanten ervoor kiezen hun abonnement te behouden totdat hun gratis box is aangekomen, kunnen ze toekomstige betalingen pas vijf dagen na levering annuleren.De ASA vond dat deze grap in strijd was met de CAP-code, die zegt: "promotors mogen niet ten onrechte beweren of impliceren dat de consument al een prijs (of een ander gelijkwaardig voordeel) had gewonnen, zou winnen of zou winnen bij het doen van een bepaalde handeling), als de consument kosten heeft gemaakt om de prijs te claimen, of als de prijs niet bestond”.Bier Company deelde screenshots van de afrekenpagina voor degenen die de SLOOFLIRPA-code met de ASA gebruikten.Het bedrijf zei dat het geloofde dat de screenshots lieten zien dat consumenten duidelijk waren geïnformeerd, voordat ze de bestelling bevestigden, dat ze akkoord gingen met een maandelijkse abonnementsservice, en er stond niet in dat ze gratis bier voor het leven hadden gewonnen.Het merkte ook op dat consumenten een vakje moesten aanvinken waarin stond dat ze de aard van de transactie begrepen voordat ze de bestelling konden afronden.De ASA nam nota van deze opmerkingen, maar zei dat consumenten bij het afrekenen al zouden zijn misleid door de advertenties om te geloven dat ze een prijs hadden gewonnen terwijl die prijs niet bestond, iets wat verboden is door de CAP-code.Het vertelde Bier Company om ervoor te zorgen dat toekomstige promoties of advertenties klanten niet zouden misleiden.Na meer dan drie jaar vertraging opende Crossrail, bekend als de Elizabeth-lijn, gisteren (24 mei) samen met een Transport for London (TfL) -campagne om de lancering van de nieuwe dienst te vieren, die naar eigen zeggen "meer van Londen bij elkaar brengt" .TfL werkte samen met VCCP London en Wavemaker om de geïntegreerde campagne te creëren ter ere van de nieuwe lijn, die naar verwachting de Londense spoorcapaciteit met 10% zal vergroten.De campagne wordt geleid door een heldenfilm van 40 seconden, met herkenbare TfL-infrastructuur en de nieuwe paarse Elizabeth-lijnsignalisatie.De film bevat ook een speciaal in opdracht gemaakte bewerking van de klassieke wals 'Blue Danube' van Chineke!Orkest.De film belicht kenmerken van de lijn, zoals een drempelloze toegang, maar ook snellere reistijden en meer ruimte voor passagiers.Naast de film maakt TfL gebruik van out-of-home-activeringen in heel Londen, waaronder het aanpassen van het beroemde buizenrondsel om de lancering van de lijn te benadrukken.Met de campagne zijn ook enkele Londense bussen overgenomen."We kijken ernaar uit om de komende weken steeds meer passagiers aan boord van de Elizabeth-lijn te verwelkomen, en het is echt een eer om deel uit te maken van zo'n belangrijke lancering voor onze stad, die meer van Londen samenbrengt", zegt Miranda Leedham, hoofd klantmarketing en gedragsverandering bij TfL.Starbucks is het nieuwste westerse merk geworden dat zich volledig terugtrekt uit Rusland in het licht van zijn aanval op Oekraïne.De koffieketen heeft de handel in maart stopgezet, maar heeft nu de beslissing genomen om "te stoppen en niet langer een merkaanwezigheid op de markt te hebben".Starbucks, dat in 2007 voor het eerst Rusland binnenkwam, heeft 130 coffeeshops in de regio die eigendom zijn van en worden geëxploiteerd door een licentiehouder.Het merk heeft gezegd dat het de bijna 2.000 medewerkers die bij deze winkels werken zes maanden zal blijven betalen en zal helpen bij de "overgang naar nieuwe kansen buiten Starbucks".Het is nog niet bevestigd of deze winkels, die eigendom zijn van de in Koeweit gevestigde Alshaya Group, zullen worden verkocht of heropend onder een nieuw merk.De exit van Starbucks volgt op die van Renault en McDonald's, die vorige week bevestigden dat het zijn 850 restaurants aan een van zijn licentiehouders verkocht.LEES MEER: Starbucks trekt zich na 15 jaar terug uit RuslandSuperdrug heeft 30 producten toegevoegd aan zijn Price Freeze Promise nadat uit onderzoek is gebleken dat 80% van zijn klanten moet overstappen op goedkopere merken.De gezondheids- en schoonheidsretailer heeft zich nu gecommitteerd om de prijs van 130 essentials van het eigen merk voor persoonlijke verzorging, schoonheid en gezondheidszorg voor ten minste een jaar vast te houden.Tegelijkertijd lanceert Superdrug een campagne in samenwerking met armoedeactivist Jack Monroe om klanten te helpen bij het omgaan met de kosten van levensonderhoud.Met de 'Shop Smart'-campagne wil de retailer klanten tips geven om de kosten laag te houden, des te belangrijker omdat de armoede op het gebied van hygiëne in een "alarmerend tempo" toeneemt.Net als energiekosten en voedselrekeningen, stijgen de prijzen van toiletartikelen en essentiële persoonlijke verzorging "steil", zegt Monroe, waardoor velen zich dingen als zeep, tampons, deodorant, shampoo en tandpasta niet kunnen veroorloven."Het is beschamend om dingen niet te kunnen betalen die anderen misschien als vanzelfsprekend beschouwen ... [en het wordt] snel een verborgen impact van de crisis in de kosten van levensonderhoud", voegt ze eraan toe.Superdrug lanceert ook een reeks initiatieven voor werknemers om prijsstijgingen aan te pakken.Medewerkers ontvangen minimaal 30% korting op eigen merkartikelen en 10% korting op merkartikelen, evenals andere kortingen.Het verschuift ook de brandstofvergoeding boven het adviestarief van de HMRC en het belastbare deel zal worden gedekt, om degenen die voor hun werk reizen beter te ondersteunen.Superdrug zal ook webinars voor teams aanbieden op gebieden als pensioenen, budgettering en financieel welzijn.Meta-oprichter Mark Zuckerberg wordt in de VS persoonlijk aangeklaagd wegens zijn vermeende betrokkenheid bij het toestaan ​​van het politieke adviesbureau Cambridge Analytica om de persoonlijke gegevens van miljoenen Amerikaanse kiezers te verzamelen in de aanloop naar de verkiezingen van 2016.De aanklacht is ingediend door de procureur-generaal van Washington DC, Karl Racine, die beweert dat Zuckerberg directe betrokkenheid had bij het beleid waardoor Cambridge Analytica persoonlijke gegevens van mensen kon verzamelen zonder hun medeweten.Het in Londen gevestigde bedrijf werd ingehuurd door Donald Trump om hem te helpen bij zijn politieke campagne tegen Hillary Clinton.Racine suggereert dat het schandaal het gevolg was van het feit dat Zuckerberg Facebook wilde openstellen voor externe ontwikkelaars en zegt dat de rechtszaak "een bericht moet sturen" naar bedrijfsleiders, inclusief CEO's, dat ze "verantwoordelijk zullen worden gehouden voor hun acties"."Deze ongekende beveiligingsinbreuk heeft de persoonlijke informatie van tientallen miljoenen Amerikanen blootgelegd, en het beleid van de heer Zuckerberg maakte een meerjarige inspanning mogelijk om gebruikers te misleiden over de omvang van het onrechtmatige gedrag van Facebook", voegt hij eraan toe.Meta weigerde commentaar te geven, volgens de Guardian.Deze rechtszaak heeft specifiek betrekking op het feit dat gegevens van miljoenen Amerikanen zijn verzameld in een poging om Trump te helpen de verkiezingen in 2016 te beïnvloeden, maar het schandaal wordt ook in verband gebracht met de Brexit in het VK.In 2018 kreeg Facebook een boete van £ 500.000 van de Britse waakhond voor gegevensbescherming vanwege zijn rol in het Cambridge Analytica-gegevensschandaal, de hoogste boete die werd toegestaan ​​als de overtreding van vóór de AVG.Het Information Commissioners Office zei dat Facebook er niet in was geslaagd om persoonlijke informatie veilig te houden door niet te controleren op apps en ontwikkelaars die zijn platform gebruiken.Het voegde eraan toe dat Facebook persoonlijke informatie "oneerlijk" verwerkte door ontwikkelaars toegang te geven tot persoonlijke informatie zonder duidelijke en geïnformeerde toestemming en in gevallen waarin gebruikers geen app hadden gedownload maar "gewoon 'vrienden'" waren met mensen die dat wel hadden gedaan.LEES MEER: Zuckerberg aangeklaagd door de procureur-generaal van DC wegens gegevensschandaal Cambridge AnalyticaHet UEFA Women's Euro 2022-toernooi zal naar verwachting £ 54 miljoen aan economische activiteit opleveren voor de negen Engelse gaststeden, waardoor het het grootste vrouwensportevenement in de geschiedenis wordt.Het toernooi, dat deze zomer van start gaat, zal naar verwachting 96.000 internationale deelnemers trekken uit 95 gebieden, volgens het pre-toernooi impactrapport van EY.Het suggereert dat de kaartverkoop op schema ligt om de deelname aan het Women's Euro 2017-toernooi in Nederland, dat iets meer dan 240.000 fans verwelkomde, te verdubbelen.Ondertussen zou het internationale uitzendingspubliek meer dan 250 miljoen kunnen zijn in meer dan 195 gebieden.Het is te hopen dat het evenement, dat zal plaatsvinden in 10 stadions in Brighton & Hove, Londen, Manchester, Milton Keynes, Rotherham, Sheffield, Southampton, Trafford en Wigan & Leigh, "een tastbare erfenis zal achterlaten om het vrouwenspel te laten groeien".Barones Sue Campbell, bestuurslid van Euro 2022 en directeur vrouwenvoetbal bij de FA, zegt: "Met minder dan 50 dagen te gaan voordat het toernooi van start gaat, laat dit rapport zien wat we kunnen bereiken met een voortdurende focus op het benutten van de geboden kansen door UEFA Women's Euro England 2022 en, belangrijker nog, hoe we ons succes kunnen meten."Je moet ingelogd zijn om een ​​reactie te plaatsen.