Transformeren van de reiservaring voor de luchthaven van Hong Kong |MIT Nieuws |Massachusetts Institute of Technology

2022-06-03 19:58:09 By : Ms. Sivvy Leung

MIT Hong Kong Innovation Node verwelkomde 33 studenten in zijn vlaggenschipprogramma, MIT Entrepreneurship and Maker Skills Integrator (MEMSI).Ontworpen om ondernemerskracht te ontwikkelen door blootstelling aan branchegedreven uitdagingen, bundelden MIT-studenten hun krachten met Hong Kong-collega's in deze hybride bootcamp van twee weken, waarbij ze unieke voorstellen ontwikkelden voor de Airport Authority of Hong Kong.Veel luchthavens over de hele wereld worden nog steeds getroffen door de bredere impact van Covid-19 met minder vliegreizen, waardoor luchtvaartmaatschappijen hun capaciteit moeten inkrimpen.Het resultaat is een behoefte aan nieuwe zakelijke kansen om de economische ontwikkeling voort te stuwen.Voor Hong Kong is de uitbreiding naar niet-luchtvaartactiviteiten om de regionale consumptie te stimuleren daarom cruciaal, en opgenomen als onderdeel van de blauwdruk om de luchthaven van de stad om te vormen tot een luchthavenstad — gekenmerkt door capaciteitsuitbreiding, commerciële ontwikkelingen, leiderschap in luchtvracht, een autonome transportsysteem, connectiviteit met naburige steden op het vasteland van China en evolutie naar een slimme luchthaven geleid door duurzame praktijken.Om de klantervaring te verbeteren, ligt een belangrijke focus op het benutten van zakelijke kansen op het raakvlak van digitale en fysieke interacties.Deze uitdagingen "brengen ideeën en talent samen om echte problemen aan te pakken op het gebied van het creëren van digitale diensten voor de luchthaven en het betrekken van regionale klanten om de nieuwe luchthavenstad te ervaren", zegt Charles Sodini, de LeBel Professor of Electrical Engineering aan MIT en faculteit directeur bij de Knoop.Bedrijven verkennen nieuwe digitale technologieën, zowel om boekingen te stimuleren als om veilig reizen te vergemakkelijken.Ontwikkelingen zoals Flight Token op de luchthaven van Hong Kong, een biometrische technologie die gezichtsherkenning gebruikt om contactloos inchecken en instappen op luchthavens mogelijk te maken, ontsluiten een enorm potentieel dat de vertrekreis van passagiers versnelt.Naadloze virtuele ervaringen zullen niet verdwijnen."Wat we kunnen zien, zou een sterke opleving kunnen zijn, vooral voor reizigers nadat het reisverbod is opgeheven ... een kans om reizen gemakkelijker te maken, vliegen net zo eenvoudig als het rijden met de bus", zegt Chris Au Young, algemeen directeur van smart airport en algemeen manager van gegevens analytics bij de Airport Authority van Hong Kong.De passagierservaring van de toekomst zal "worden mogelijk gemaakt door mobiele technologie, internet of things en digitale platforms", legt hij uit, eraan toevoegend dat in de luchtvaartgemeenschap "internationale organisaties al hebben bepaald dat biometrische technologie de nieuwe standaard voor de toekomst zal zijn … de volgende vraag is hoe dit op verschillende luchthavens kan worden aangesloten.”Dit gaat verder dan reizen, waar Au Young illustreert: "Als je naar een concert gaat in Asia World Expo, wat in de toekomst de nieuwe arena van de luchthaven zal zijn, laat je misschien gewoon je gezicht zien in plaats van in een lange rij te wachten om laat je kaartjes zien.”De leercurve versnellen met ondersteuning van de industrieIn nauwe samenwerking met industriële mentoren die betrokken zijn bij de ontwikkeling van de luchthavenstad, doken de studenten diep in discussies over de toekomst van aangepast reizen, interviewden en ondervroegen ze reizigers, en bladerden ze door een reeks luchthavengegevens om zakelijke inzichten te ontdekken."Met de grote hoeveelheid verstrekte gegevens hebben mijn teamgenoten en ik hard gewerkt om modelleringskansen te identificeren die zowel theoretisch haalbaar als waardevol waren in zakelijke zin", zegt Sean Mann, een junior aan het MIT die computerwetenschappen studeert.Mann en zijn team pasten geolocatiegegevens toe om machine learning-voorspellingen op de reis van een passagier te baseren zodra ze het airside-gebied binnenkomen.In combinatie met biometrische technologie kunnen passagiers gepersonaliseerde aanbevelingen ontvangen met verbeterde nauwkeurigheid via de op maat gemaakte passagiers-app van de luchthaven, mogelijk gemaakt door gegevens die zijn verzameld via duizenden iBeacons verspreid over de omgeving.Gewapend met deze inzichten, is het doel om de gebruikerservaring te verbeteren door betekenisvolle bezoekers naar winkels, restaurants en andere luchthavenvoorzieningen te leiden.De steun van industriële partners inspireerde zijn team "met hun diepgaande kennis van de luchtvaartindustrie", voegde hij eraan toe."In een korte periode van twee weken hebben we een proof-of-concept en een rudimentair businessplan gebouwd - waarvan het laatste erg nieuw voor mij was."Rumen Dangovski, een PhD-kandidaat in elektrotechniek en computerwetenschappen aan het MIT, werkte samen in verschillende tijdzones en trad toe tot MEMSI vanuit zijn huis in Bulgarije.Voor hem was het leren "hoe voortdurend ideeën opnieuw te bekijken om belangrijke problemen en zinvolle oplossingen voor een groot en complex real-world systeem te ontdekken" een belangrijke les om mee te nemen.Het iteratieve proces hielp zijn team het obstakel te overwinnen om de reikwijdte van hun voorstel te verkleinen, met de hulp van mentoren en adviseurs uit de sector."Zonder de feedback van branchepartners hadden we geen concrete oplossing kunnen formuleren die echt nuttig is voor de luchthaven", zegt Dangovski.Naast waardevol mentorschap, voegt hij eraan toe, "was er ongelooflijke energie in ons team, bestaande uit divers talent, lef, discipline en organisatie.Ik was positief verrast hoe MEMSI zich snel kan vormen en ons team continu kan ondersteunen.De algehele ervaring was erg leuk.“Mrigi Munjal, een promovendus die materiaalwetenschappen en techniek studeert aan het MIT, had net een langeafstandsvlucht gemaakt van Boston naar Delhi voorafgaand aan het programma, en "begon de omvang van de koolstofemissies van de luchtvaart ten volle te waarderen."Voor haar "overschaduwde die ene reis in feite al mijn bewuste, pro-duurzame levensstijlveranderingen", zegt ze.Wetende dat internationale vluchten het grootste deel uitmaken van de ecologische voetafdruk van een persoon, wilden Munjal en haar team "vliegen duurzamer maken met een idee dat economisch haalbaar is voor alle betrokken belanghebbenden."Ze stelden een CO2-compensatie-API voor die kan worden geïntegreerd in het ticketbetalingssysteem van een luchtvaartmaatschappij, waardoor individuen actie kunnen ondernemen om hun CO2-voetafdruk te compenseren, hun persoonlijke CO2-geschiedenis bij te houden en groene projecten te kiezen en te volgen.De belangenbehartiging strekt zich uit tot een digitale weergave van interactieve kunst in fysieke installaties in de luchthavenstad.De bedoeling is om de gemeenschap bewust te maken van iemands impact op het milieu en koolstofcompensatie toegankelijk te maken.Zes studententeams creëerden innovatieve oplossingen voor de luchthaven van Hong Kong, die ze op Showcase Day in hybride vorm aan een jury presenteerden.De diverse ideeën omvatten een app-gebaseerde winkelaanbevelingen voor luchthavens, ondersteund door iBeacons;een platform dat klanten in staat stelt hun ecologische voetafdruk te compenseren;een app die medereizigers verbindt voor sociale en incentive-gedreven winkelervaringen;een uitwisselingsplatform voor reislidmaatschappen dat extra flexibiliteit biedt om loyaliteitsbeloningen te verdienen en in te wisselen;een interactieve en gamified locatiegebaseerde winkelervaring met behulp van augmented reality;en een digitale begeleidende avatar om de acceptatie van de Flight Token van de luchthaven te vergroten en de passagierservaring aan de luchtzijde te verbeteren.Onder de juryleden bevond zich Julian Lee '97, voormalig president van de MIT Club van Hong Kong en huidige executive director of finance bij de Airport Authority of Hong Kong, die de studenten prees omdat ze aantoonbaar “zeer grondig hadden gewerkt en nagedacht over de specifieke uitdagingen, ” het aanpakken van de echte pijnpunten die de luchthaven ervaart.“De ideeën waren zeer doordacht en zeer uniek voor ons.Sommigen van u hebben transitpassagiers gedefinieerd als een subsegment van de markt dat werkt.Het gebeurt alleen op de luchthaven en je hebt deze transittijd tussendoor kunnen benutten”, merkte Lee op.Sterke oplossingen omvatten een implementatieplan om een ​​pad voor uitvoering en een levensvatbare toekomst te zien.Van de voorgestelde oplossingen was Au Young onder de indruk van de teams omdat ze "veel aandacht besteden aan het bedrijfsmodel ... een zeer belangrijk aspect in alle gegenereerde ideeën."Au Young richt zich tot de studenten en zegt: "Wat we geweldig vinden, is de manier waarop je de luchthavenactiviteiten en partnerschappen opnieuw uitvindt, en een nieuwe manier presenteert om mensen aan te trekken om meer deel te nemen aan nieuwe diensten en ervaringen - niet alleen terugkeren voor een vlucht of gewoon winkelen bij ons , maar ook buiten de luchthaven innoveren en opkomende technologieën gebruiken, locatiegegevens gebruiken, de mogelijkheden van de retailer gebruiken en wat sociale activiteiten toevoegen aan uw oplossingen.”Ondanks de snel evoluerende reisindustrie van vandaag, blijft de focus op de klant onveranderd."Het gaat uiteindelijk nog steeds om de passagiers", voegde Au Young eraan toe.Deze website wordt beheerd door het MIT News Office, onderdeel van het MIT Office of Communications.Massachusetts Institute of Technology 77 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA, VS