Het doel in het profvoetbal is om een ​​revolutie teweeg te brengen in de klantervaring |ZDNet

2022-05-21 12:13:22 By : Ms. Alina Mao

Professionele teams gebruiken een combinatie van technologieën om in realtime met hun klanten in contact te komen en tegelijkertijd de klantervaring en bedrijfsresultaten te verbeteren.Vala Afshar is de Chief Digital Evangelist voor Salesforce.Afshar is de auteur van The Pursuit of Social Business Excellence.Digital-first gedrag is hier om te blijven, aangezien klanten nieuwe gewoonten ontwikkelen die voor de lange termijn zullen blijven bestaan.Naarmate de digitale betrokkenheid groeit, verwachten klanten dat bedrijven hun activiteiten digitaliseren voor multichannel, high-touch interacties.Volgens onderzoek van Salesforce verwacht 88% van de klanten dat bedrijven digitale initiatieven versnellen als gevolg van de pandemie.De vraag naar een digitale klantervaring is in alle sectoren aanwezig.Onderzoek toont ook aan dat de klantervaring net zo belangrijk is als het product.Vier vijfde van de klanten legt dezelfde nadruk op een onberispelijke betrokkenheid als op productkwaliteit.Voor zakelijke kopers is het percentage 85%.Buitengewone ervaringen helpen bedrijven om meer te verdienen dan verkopen -- ze bouwen relaties op.Drieënvijftig procent van de klanten zegt een emotionele band te voelen met de merken waar ze het meest van kopen.Professionele sport is een branche waar de klantervaring de sleutel is tot duurzame groei en vitaliteit.Om beter te begrijpen hoe professionele sportfranchises technologie gebruiken om de klantervaring te verbeteren, heb ik contact opgenomen met David Weisbard, lead solutions engineer bij Salesforce, die digitale transformatieprojecten heeft geleid bij verschillende professionele sportteams.Volgens Weisbard is het geen geheim dat de wereld in hoog tempo mobieler, persoonlijker en socialer wordt.Jongere generaties zullen niet alleen meer geneigd zijn om met merken in contact te komen op hun mobiele apparaten, ze verwachten dat ook.Een branche die deze trend echt begint te verdubbelen, is sport en live-entertainment.De pandemie van het coronavirus heeft professionele sportcompetities en franchises ernstig verlamd.Schattingen tonen aan dat de NFL door de pandemie de omzetdoelstellingen met miljarden dollars heeft gemist.Toen seizoenen abrupt werden afgelast, gebruikten de meer ondernemende franchises deze overvloed aan downtime om te plannen en te bouwen aan een meer succesvolle toekomst, wanneer alles weer normaal werd.Teams zouden meer tijd kunnen besteden aan het naar binnen kijken om antwoorden te vinden op enkele van de volgende vragen:Lang voordat de woorden COVID en pandemie gemeengoed waren, hadden pro-franchises grote vooruitgang geboekt bij het ontwikkelen van mobiele applicaties.Veel van deze applicaties, die slechts een paar jaar teruggaan, dienden voornamelijk twee doelen: om fans te informeren en om wrijving op de speeldag te verminderen.Fans hebben gemakkelijk toegang tot clubgeschiedenis, spelerslijsten, seizoensstatistieken, startopstellingen en meer.Het was op dit punt dat gewone fans hun telefoons konden gebruiken om toegang te krijgen tot dezelfde indrukwekkende informatie die fanatiekelingen al lang uit het hoofd hadden geleerd.Bovendien zijn deze apps ontworpen om veel van de logistieke uitdagingen te verminderen waarmee fans te maken kregen tijdens het bijwonen van een live-evenement.Bezoekers konden gemakkelijk van tevoren plannen: waar te parkeren, last-minute ticketaankopen te doen, toegang te krijgen tot een kaart met een routebeschrijving naar uw sectie en lange rijen voor snacks te vermijden met het bestellen van mobiele concessies.De drempels om te genieten van een live-evenement waren verlaagd en dit zorgde voor een grotere bereidheid voor casual fans om steeds meer live-games bij te wonen.Toen de San Francisco 49ers hun mobiele app uitrolden, bespaarde het gebruiksgemak niet alleen de fans tijd en stress, het zorgde er ook voor dat het team de fangegevens verbeterde en tegelijkertijd de inkomsten met meer dan $ 2 miljoen verhoogde.Dit type mobiele applicatie werd al snel wat wordt verwacht door de nieuwste generaties fans;het is nu tafelinzet, en als een team dat niet kan bieden, lopen ze het risico fansloyaliteit en fandollars op tafel te laten liggen.Nu ze uitkijken naar het leven na de coronacrisis, zijn professionele franchises steeds meer de nadruk gaan leggen op het centraal stellen van hun fanbase bij alles wat ze doen.Hoewel teams er altijd naar zullen streven het aantal fans op de stoelen te maximaliseren, zien we een fundamentele verschuiving in de manier waarop dat wordt bereikt.Onderzoek toont aan dat klanten verwachten dat bedrijven hun digitale transformatie versnellen.88% van de klanten verwacht dat bedrijven digitale initiatieven versnellen als gevolg van COVID-19.Een belangrijke les voor 2020: elk bedrijf moet een digitaal bedrijf worden.Achtenzeventig procent van de klanten zegt dat de crises van dit jaar een katalysator moeten zijn voor bedrijfsverbetering.De Los Angeles Football Club van Major League Soccer werd minder dan tien jaar geleden opgericht in een stad die al een langdurig professioneel voetbalteam had met een ongelooflijke fanbase - LA Galaxy.Wetende dat het een zware strijd zou zijn om hun eigen fundament in Los Angeles op te bouwen, koos LAFC voor een unieke aanpak.Jaren voordat ze zelfs maar het veld opgingen, keken ze naar de LA-voetbalgemeenschap om vanaf het begin een nieuwe club op te bouwen.Bijna elke merkgerelateerde beslissing werd genomen met behulp van digitale campagnes met hun groeiende fanbase - van hun gezaghebbende zwarte en gouden kleuren tot het stadionontwerp, en zelfs de naam 'Los Angeles Football Club' werd bepaald met directe impact van de groeiende fanbase.Gesteund door de gepassioneerde en loyale supportersgroep van 3252 zijn dit slechts enkele van de redenen waarom LAFC in slechts een paar jaar tijd uitverkochte menigten heeft bij bijna elke wedstrijd die in het Banc of California-stadion wordt gespeeld.Trouwe fans van Orlando City Soccer Club zijn betrokken bij hun favoriete team met behulp van mobiele en sociale technologieën.Een van de grootste rivalen van LAFC heeft een andere unieke benadering gekozen om hetzelfde doel van een fangerichte toekomst te bereiken.Orlando City Soccer Club lanceerde onlangs een nieuwe versie van hun mobiele applicatie die is ontworpen met als enig doel fans een unieke en interactieve ervaring te bieden die tot nu toe niet echt in de branche is gezien.Orlando City SC ontwierp een applicatie die fans uitnodigt om deel uit te maken van het team door ze te gamen en te belonen voor interactie met de club via de mobiele app.Fans worden uitgenodigd om te stemmen op speler MVP/man van de wedstrijd.Ontevreden fans kunnen aanbevelingen doen voor spelerswissels.Enquêtes met feedback van fans worden tijdens live-uitzendingen aan verslaggevers getoond om commentaar op te geven.Er is ook gratis toegang tot wedstrijduitzendingen -- een enorm krachtige manier om een ​​wereldwijde fanbase betrokken te houden.Casual fans voelen de gemeenschap omarmen met toegang tot clubgezangen en een volledige geschiedenis van Orlando City SC.Integraties met Ticketmaster maken ticketaankopen mogelijk.Een scanbare streepjescode die aan een portemonnee is gekoppeld, geeft fans niet alleen een gemakkelijke manier om persoonlijke aankopen te doen, maar ook, wat nog belangrijker is, een veilige en contactloze methode om dit te doen.Elke keer dat een fan interactie heeft met de applicatie, verdienen ze loyaliteitspunten die vervolgens kunnen worden gebruikt om ervaringen te kopen, zoals het ontmoeten van hun favoriete speler, het claimen van limited edition-merchandise en meer.Bruno Scotton, levenslange voetbalfan, IT-goeroe en dev-ops-ingenieur voor Orlando City, is het brein achter dit streven: "We geloven dat de beste manier om fans te betrekken bij de clubgemeenschap waar ze van houden, is door ze te kennen, te betrekken en van dienst te zijn in realtime, altijd. Technologie heeft de kracht om dat eenvoudig en effectief te maken voor alle generaties fans."Sinds de nieuwe applicatie afgelopen november werd gelanceerd, heeft het zijn vruchten afgeworpen voor de franchise: in slechts 9 maanden dat het live is, is de adoptie van fans met meer dan 450% toegenomen ten opzichte van hun vorige mobiele applicatie.Bruno Scotton, IT-ingenieur bij Orlando City SCElke wedstrijddag logt bijna 40% van die geregistreerde fans, ongeveer 10.000 fans, actief in en is er interactie.Zelfs op vrije dagen is er intensief gebruik -- gemiddeld ongeveer 20% van de geregistreerde fans logt in om nieuws te lezen of beloningen te claimen.Met inkomsten die binnenkomen van adverteerders, is dit een niet-triviaal aantal fanbetrokkenheid.En de fans loggen niet alleen in om hun beloningen op te eisen.Fans waarderen een community die speciaal voor hen is gebouwd, en ze laten hun portemonnee spreken.Veertig procent van de geregistreerde gebruikers heeft ten minste één ticketgerelateerde aankoop gedaan, of het nu gaat om een ​​losse kaart, een abonnement of een groepsaankoop.Op wedstrijddagen ziet Orlando City dat de helft van alle inkomsten - van tickets, concessies en merchandise - wordt gemaakt met een scanbare streepjescode in de applicatie zelf.Vergeleken met het laatste normale seizoen in 2019, ondanks een wereldwijde pandemie en een seizoen dat op dit moment nog maar halverwege is afgelopen, ligt Orlando City op schema om de ticketinkomsten met 50% te verhogen.Naast het verhogen van de kaartverkoop, toont onderzoek uit 2021 ook aan dat sterke klantenservice-leveringsmogelijkheden belangrijker zijn dan ooit.Geweldige klantenservice komt niet alleen het vertrouwen en de betrokkenheid ten goede, het komt de winst ten goede en kan zelfs verloren vertrouwen herstellen.Eenennegentig procent van de klanten zegt dat ze meer geneigd zijn om nog een aankoop te doen na een geweldige service-ervaring.Deze resultaten spreken voor zich, maar geven niet het volledige plaatje weer.Elke interactie binnen de app helpt Orlando City hun fans echt te leren kennen.Door te begrijpen wat elke fan interesseert, hun gedrag en eerdere aankopen te kennen, helpt Orlando City allemaal om een ​​360 graden beeld van hun fanbase op te bouwen.Deze gegevens geven de franchise de mogelijkheid om bijna elke aanwezige fan een unieke ervaring te bieden.Als je met je gezin van vier komt en een geschiedenis hebt met het kopen van kipvingersmanden, wees dan niet verbaasd om een ​​pushmelding te ontvangen met korting op een mand wanneer je terugkomt in het stadion.Verandert Nani het tij van de wedstrijd met een verbrijzelde linkervoet?Fans die aanwezig zijn, kunnen de optie krijgen om een ​​limited edition-trui te kopen als ze besluiten om binnen 15 minuten te kopen.Luís Carlos Almeida da Cunha, beter bekend als Nani, is een vleugelspeler en aanvoerder van het Major League Soccer-team Orlando City SC.En dit is nog maar het topje van de ijsberg.Met de steeds toenemende technologische vooruitgang, wie weet wat de toekomst biedt?Met behulp van geofencing-technologie kunnen ouders op de speeldag altijd precies weten waar hun gezinsleden zich bevinden.E-commerce-applicaties kunnen augmented reality en interactieve 3D-technologieën gebruiken om de handel te verbeteren met behulp van visuele hulpmiddelen die zijn ingebed in de mobiele app.Met 3D-scantechnologie kun je binnenkort misschien een momentopname van elke speler maken en onmiddellijk hun profiel, spelstatistieken, analyses van sportweddenschappen en meer bekijken.Door machine learning aangedreven mobiele marketing- en commerce-apps kunnen koopgedrag voorspellen op basis van tijd, locatie, concurrenten en spelerprestaties in realtime, en vervolgens gepersonaliseerde aanbiedingen leveren op basis van eerdere aankoopgeschiedenis en demografische gegevens van fans.De technologie bestaat al, we wachten gewoon af welke innovaties mensen als Scotton bedenken.Dit artikel is mede geschreven door David Weisbard, lead solutions engineer bij Salesforce.Google I/O: Maps biedt een "meeslepend beeld" van de wereld, zelfs binnen locatiesUber Eats lanceert een volledig autonome bezorgervaring (in één grote markt)Net op tijd?Bazen worden eindelijk wakker van de cyberbeveiligingsdreigingFacebook's Meta draagt ​​het 'meest gebruikte' JavaScript-testraamwerk over aan OpenJS FoundationDe 3 beste Amazon Business-creditcards: uw kredietopties uitgelegdDe 5 beste duwmaaiers: Topgas-, elektrische en handmatige achterloopmaaiersDe 12 beste goedkope technische geschenken onder $ 50De 13 beste apparaten voor thuisgymnastiek: voor alle budgettenLeer uw weg in SAP voor minder dan $ 40 met deze cursusbundel voor ontwikkelaarsLees onze servicevoorwaarden om uw abonnement op de nieuwsbrief te voltooien.U gaat ermee akkoord updates, promoties en waarschuwingen van ZDNet.com te ontvangen.U kunt zich op elk moment afmelden.Door lid te worden van ZDNet, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid.U gaat ermee akkoord updates, promoties en waarschuwingen van ZDNet.com te ontvangen.U kunt zich op elk moment afmelden.Door je aan te melden, ga je akkoord met het ontvangen van de geselecteerde nieuwsbrief(s) waarvan je je op elk moment kunt afmelden.U gaat ook akkoord met de gebruiksvoorwaarden en erkent de gegevensverzameling en gebruikspraktijken die worden beschreven in ons privacybeleid.© 2022 ZDNET, EEN RED VENTURES BEDRIJF.ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN.Privacybeleid |Cookie-instellingen |Adverteren |Gebruiksvoorwaarden