Samsung vergroot bereik van campagne voor nieuwe smartphones door de inzet van Outbrain’s Native Advertising - Emerce

2022-06-03 19:55:41 By : Mr. Zac Ray

Amsterdam, 3 juni 2022 – Samsung heeft de recente lanceringscampagne van de nieuwste generatie foldable smartphones – de Galaxy Flip 3 en de Galaxy Fold 3 – ondersteund met het Native Advertising-formaat Smartad van Outbrain. Met de technologie van Outbrain Inc. (Nasdaq: OB), een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web, informeerde Samsung potentiële klanten in Nederland doelgericht over de nieuwste smartphones. De inzet van Native Advertising op premium websites heeft de impact van de campagne sterk vergroot en Samsung in staat gesteld nieuwe doelgroepen en ‘early adopters’ te bereiken.

Samsung heeft tot doel zijn strategie te diversifiëren en Native Advertising met succes getest, nadat het van oudsher vertrouwde op traditionele mediaplatforms om zijn high-tech smartphones te promoten. Zo wil het populaire technologiebedrijf een nieuw publiek bereiken en meer aandacht bij early adopters genereren.

Voor de campagne-advertenties maakte Samsung gebruik van de diepgaande kennis van Outbrain over de échte interesses van klanten op het open web, en besloot zich te richten op specifieke segmenten, zoals elektronica, home en lifestyle en gezondheid. Native Advertising sprak de doelgroep op een natuurlijke manier aan om de productpagina’s van Samsung te bezoeken. Deze natuurlijke betrokkenheid maakte de campagne aantoonbaar effectiever dan traditionele mediacampagnes via social platforms of display-advertenties.

“Ik ben erg onder de indruk van de prestaties van Outbrain voor deze campagne. Het engagement ten opzichte van social platforms is verdubbeld en ten opzichte van display zelfs verdriedubbeld. Het genereren van traffic naar de website is één ding, maar het is echt iets anders als gebruikers ook zeer betrokken zijn met de inhoud van onze pagina’s. We hebben inmiddels nieuwe Outbrain-campagnes gelanceerd voor andere Samsung-producten. Bovendien overwegen we Outbrain te vragen ons te helpen de ‘low-funnel’ KPI’s te realiseren”, zegt Robbin Van Der Wal, Marketing & Campaign Specialist bij Samsung Benelux.

Outbrain (Nasdaq: OB) is een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web. Onze technologie doet 10 miljard dagelijkse aanbevelingen aan consumenten in meer dan 7.000 online accommodaties en verbindt adverteerders met deze doelgroepen om te kunnen groeien. Outbrain is opgericht in 2006, heeft zijn hoofdkantoor in New York en kantoren in 17 steden over de gehele wereld.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.