Outside promoot Alan Crisp tot Cycling Group VP/GM |Fietswinkel en branchenieuws

2022-09-30 23:16:29 By : Mr. zhi chuang yu

BOULDER, Colo. (BRAIN) - De nieuwe vice-president van Outside Interactive en algemeen directeur van de Cycling Group realiseerde zich al vroeg dat de kloof tussen een sterke junior downhill-racer en een elite-racer een beetje te groot was.Maar de daaropvolgende spil van Alan Crisp leidde tot een gevarieerde carrière in de industrie die zich uitstrekte van het beheren van fietsenwinkels tot het starten van een distributiebedrijf tot het werken met een boetiekfietsmerk in R&D, evenals het leiden van vier opeenvolgende jaren van groei van advertentie-inkomsten voor Pinkbike.En nu naar zijn nieuwe rol als opvolger van Karl Burkat, die Pinkbike heeft geleid.Burkat stapt opzij na de overgangsperiode die Outside Interactive instelde na de overname van Pinkbike in juli 2021.Crisp, voorheen de senior verkoopdirecteur van de Cycling Group, zal toezicht houden op de zakelijke en redactionele activiteiten van alle fietsen van Outside Interactive, inclusief BRAIN.The Cycling Group bereikt jaarlijks 62 miljoen unieke lezers.Crisp, geboren in Sydney, Australië, racete als junior bergafwaarts en probeerde zijn hand op World Cups, verhuisde in 2008 naar Vancouver, British Columbia, werd prof en won op 23-jarige leeftijd een nationale race."Ik zit al meer dan 20 jaar in de fietsindustrie", vertelde Crisp aan BRAIN."Ik heb in zowat elk deel van de industrie gewerkt en om deze kans te krijgen, is het op zijn zachtst gezegd een buitengewoon opwindende tijd. Grote klus. Grote druk. Maar met het team dat we hebben en de steun van Robin en (Chief Content Officer) Amy Barnett, we bevinden ons in een uitstekende positie om echte waarde te bieden aan de wereldwijde fietsgemeenschap."Naast BRAIN en Pinkbike, omvatten Cycling Group-titels CyclingTips, VeloNews en de GPS-app Trailforks."We zijn verheugd om een ​​van onze meest getalenteerde leiders naar een hoger niveau te tillen op een moment van enorme groei in de sport", zegt Robin Thurston, CEO van Outside Interactive."Alan wordt in de branche gerespecteerd als een creatieve en collaboratieve zakenpartner wiens niet aflatende drang naar innovatie heeft geleid tot de lancering van initiatieven zoals de Pinkbike Academy televisieserie en het Pinkbike Racing UCI World Cup junior ontwikkelingsteam. ... We zijn erg Karl dankbaar voor het leiden van deze merken door de transitie, om nog maar te zwijgen van COVID en eindeloze verstoringen van de toeleveringsketen."Crisp, 37, werkte eind jaren negentig en begin jaren 2000 bij fietsenwinkels in Sydney als tiener en fulltime als servicemanager en winkelmanager.Terwijl downhill zijn specialiteit was, ontwikkelde hij een interesse in wielrennen en triatlon."De winkel waar ik werkte, was een van Shimano's toonaangevende accounts in heel Australië," zei Crisp."Ik heb technische ondersteuning voor Shimano Australia gewerkt tijdens de Ironman triatlonraces daar. Ik ben het grootste deel van mijn leven op de weg geweest en triatlon, ondanks dat ik een downhiller ben. Ik ben altijd een superfan geweest van wegwielrennen. Ik ben een verschrikkelijke wielrenner, maar ik doe het graag."Op 19-jarige leeftijd begon hij Empire Imports, hij distribueerde en importeerde fietsen uit de VS en Azië en zette een netwerk op in Australië."Het was echt een eenmansband, een ambitieuze onderneming voor een 19-jarige die hier geen echte achtergrond in had", zegt Crisp, die het bedrijf vijf jaar leidde."Ik had de wens om dingen anders te doen in de Australische fietsindustrie omdat het zo geïsoleerd was. Ik had het gevoel dat we op dat moment geen geweldige producten beschikbaar hadden. De markt werd gedomineerd door de grote spelers en ik wilde binnenhalen wat meer boetiekmerken."Als bijzaak startte hij ook een raceteam."En voor iemand die zich realiseerde dat hun professionele carrière niet zou lukken, wilde ik ook jonge renners en racers ondersteunen. Twee renners die ik in mijn team had, werden geselecteerd om Australië te vertegenwoordigen in de junior wereldkampioenschappen downhill. Door hen op die manier te ondersteunen en te helpen hun doelen te bereiken, werd ik enorm gelukkig. Ik heb altijd gezocht naar manieren om iets terug te geven aan de sport waar ik kon."Zijn R&D-ervaring deed hij op bij Knolly Bikes, waar hij samenwerkte met de oprichter en hoofdingenieur om samen nieuwe modellen te ontwikkelen, en het is ook waar hij zijn eerste verkoop- en marketingervaring opdeed, wat Crisp een "keerpunt voor mij binnen het fietsen" noemde.Hij keerde terug naar Australië om een ​​bachelor in commercie en marketing te volgen. "Ik wilde verder in de industrie komen, en ik wilde de kwalificaties en opleiding hebben waarmee ik zou kunnen bereiken waartoe ik dacht dat ik in staat was."Pinkbike brengt hem terug naar de industrieToen hij terugkeerde naar Vancouver, werkte hij bij een aantal mediabureaus voordat hij de aantrekkingskracht van de fietsindustrie voelde en werd voorgesteld aan Burkat, die op zoek was naar een verkoopmanager bij Pinkbike.Burkat was ook op zoek naar een racefietstitel en CyclingTips werd in 2019 overgenomen. Met de hulp van Crisp groeide de omzet van CyclingTips met 500% in 2 ½ jaar."Dat was iets waar ik professioneel erg trots op was", zei Crisp."We hebben CyclingTips kunnen integreren in de Pinkbike-business en hebben ervoor gezorgd dat de branche CyclingTips net zo serieus neemt als Pinkbike, en de omzet is de perfecte indicator voor hoeveel een branche een titel respecteert."Tijdens Pinkbike raakte Crisp meer betrokken bij de inhoud en de titel lanceerde de reality-tv-serie Pinkbike Academy, waarin 10 ambitieuze professionele rijders strijden om $ 30.000 en een eenjarig profcontract om hun carrière te lanceren.De winnaar van seizoen 2 van Pinkbike Academy werd onlangs derde tijdens het Enduro World Series pro-evenement in Whistler.Nu verantwoordelijk voor alle Outside cycling-titels, wil Crisp "het Outside cycling-verhaal" verenigen en video benadrukken."Bij Outside bevinden we ons in een zeer unieke positie en hebben we een portfolio vol met de sterkste en meest invloedrijke merken in de wielermedia. Elk van onze merken spreekt op verschillende manieren met fietsers. Ik wil voortbouwen op wat we tot nu toe hebben gecreëerd , verdubbelen op video, evenals het creëren van meer inhoud en programma's gericht op vrouwen fietsen, e-bikes en enthousiaste rijders."Lees de Verkooptrainingsgids 20211600 Pearl St., Ste 300 Boulder, CO 80302 Copyright op deze website © 2022. Alle rechten voorbehouden