Hoe marketeers gebruik kunnen maken van digital signage

2022-10-15 02:16:01 By : Mr. Johnny Yu

Het klantervaringskanaal (CXM) van CMSWire verzamelt het laatste nieuws, advies en analyses over het veranderende landschap van klantgerichte marketing, commercie en ontwerp van digitale ervaringen.Van spraakgestuurde apparaten tot kiosken in de winkel, touchpoints zijn overal en er komen er nog meer aan.Zelfs traditionele bewegwijzering gaat digitaal en merken zien al resultaten, met digitale bewegwijzering die de merkbekendheid met 47,7% verhoogt.We hebben experts op het gebied van digitale marketing gevraagd wat digital signage is, waarom B2B-merken erom moeten geven en hoe bedrijven aan de slag kunnen met dit evoluerende digitale kanaal."Digital signage is een reclamemedium waarmee zowel adverteerders als merken zowel statische afbeeldingen als video-inhoud kunnen 'push' of afleveren op digitale beeldschermen", zegt David Strickler, marketingdirecteur bij Pacific Office Interiors.Deze digitale borden worden vaak geplaatst in drukke voetgangerscentra, hoewel veel bedrijven ze ook gebruiken op grote kantoren of conferenties.Digital signage komt steeds vaker voor op fysieke locaties in alle sectoren, van winkels tot restaurants en ziekenhuizen.Op een basisniveau kan digital signage verschillende inhoud op één scherm weergeven, en het is meestal geschikt voor internet, zodat marketeers de inhoud onmiddellijk kunnen bijwerken.Dit verschilt sterk van traditionele bewegwijzering, "waar je een installateur moet inhuren om ter plaatse te gaan en de bewegwijzering handmatig te vervangen", legt Stanley Tan, digitale marketingspecialist bij Selby's, uit.Digital signage vervangt daarom steeds vaker billboards, menu's en eindkappen voor winkels, omdat ze sneller en gemakkelijker te updaten zijn.Daarnaast kan digital signage niet alleen tekst, foto's en video's weergeven, maar kan het ook zeer interactieve ervaringen bieden.Gerelateerd artikel: 5 audiomarketingtrends waar u op moet lettenIn de B2B-ruimte is het essentieel om relaties op te bouwen met zakelijke besluitvormers en duidelijke waardeproposities te bieden aan hun organisaties."Als digital signage het contactpunt is dat die verbinding zal verbeteren, dan is het zeker de moeite waard om het te overwegen en op te nemen in je marketingmix", aldus Strickler.Als dat niet het geval is, is het van cruciaal belang dat u zich realiseert voordat u zwaar investeert in een marketingkanaal dat geen positieve invloed heeft op uw verkoop.Voor die organisaties waar digital signage een goede kans heeft om hun doelgroep te bereiken, was Tan het ermee eens dat het advertentiemedium een ​​positieve ROI zou kunnen bieden.Hij voegde eraan toe: "B2B-marketeers zouden moeten overwegen om digital signage in hun marketingstrategie te gebruiken, omdat de terugkerende kosten van digital signage veel lager zijn dan het betalen van Google of Facebook."Traditionele digitale marketingplatforms - zoals sociale media - bestaan ​​​​al een tijdje en veel consumenten stemmen deze advertenties onbewust af.Digital signage daarentegen heeft doorgaans een veel grotere kans om iemands aandacht te trekken, zegt hij.Hoewel digital signage misschien een geweldig idee lijkt, is het van cruciaal belang dat u vooraf onderzoek doet en bepaalt hoe het contactpunt past in uw algehele omnichannel-marketingstrategie.Hier zijn enkele tips om aan de slag te gaan.Gerelateerd artikel: Wat marketeers moeten weten over Twitch-marketingVoordat u digital signage gaat gebruiken, moet u ervoor zorgen dat de locatie die u overweegt uw doelgroep bereikt."Hoewel winkelcentra en winkelcentra misschien niet het beste kanaal in de B2B-ruimte zijn, kun je naar congrescentra en metrostations kijken", opperde Strickler.Deze gebieden hebben mogelijk een grotere kans om invloed uit te oefenen op belangrijke besluitvormers binnen de demografie waarop u zich met uw product of dienst richt."Ga naar een gebied waar digital signage wordt gebruikt en maak foto's en/of video's van de weergegeven inhoud", zegt Strickler.Voordat je gaat investeren in narrowcasting, kun je erachter komen wat digital signage onderscheidt en welke soorten borden die je tegenkomt de meeste impact hebben."Om aan de slag te gaan met narrowcasting," voegde Tan eraan toe, "moet je weten wat je opties zijn waar de narrowcasting zal worden geplaatst."Door te kijken hoe anderen bewegwijzering binnen uw branche gebruiken, kunt u het potentieel zien en de opties afwegen voordat u grote investeringen doet.Als je hebt vastgesteld dat bepaalde locaties en bepaalde soorten digital signage een impact kunnen hebben op je doelmarkt, moet je een campagne ontwikkelen die past in je algehele omnichannel-marketingstrategie."Er is absoluut plaats voor digital signage in uw omnichannel-strategie, maar omnichannel legt de nadruk op de klantervaring", zegt Strickler.Dit betekent dat u ervoor moet zorgen dat uw narrowcasting-advertenties naadloos aansluiten op uw berichten in alle initiatieven.Merkconsistentie is cruciaal voor een effectieve omnichannel-strategie."Het voordeel van digital signage is de mogelijkheid om content in realtime te pushen en dit past goed bij omnichannel-marketingtactieken", legt Strickler uit.Dus als je met succes een digital signage-campagne lanceert, is dit een geweldige manier om de kloof tussen fysieke en digitale contactpunten te overbruggen.„Doe je onderzoek”, benadrukte Strickler."Dat zal je helpen dit relatief nieuwe medium te begrijpen en de prestaties en het succes van de campagne die je ontwikkelt te verbeteren."CMSWire, geproduceerd door Simpler Media Group, is al bijna twee decennia 's werelds toonaangevende gemeenschap van professionals op het gebied van klantervaring.Tegenwoordig bestaat de CMSWire-gemeenschap uit meer dan 5 miljoen invloedrijke leiders op het gebied van klantervaring en aangepaste service, van wie de meerderheid is gevestigd in Noord-Amerika en in dienst is van middelgrote tot grote organisaties.Onze zustergemeenschap, Reworked, verzamelt 's werelds toonaangevende professionals op het gebied van werknemerservaring en digitale werkplekken.Nog geen CMSWire-lid?We bedienen meer dan 5 miljoen van 's werelds beste beoefenaars van klantervaringen.Word vandaag nog lid — ontgrendel ledenvoordelen en versnel uw carrière, helemaal gratis.CMSWire, geproduceerd door Simpler Media Group, is al bijna twee decennia 's werelds toonaangevende community van professionals op het gebied van klantervaring.Tegenwoordig bestaat de CMSWire-gemeenschap uit meer dan 5 miljoen invloedrijke leiders op het gebied van klantervaring en aangepaste service, van wie de meerderheid is gevestigd in Noord-Amerika en in dienst is van middelgrote tot grote organisaties.Onze zustergemeenschap, Reworked, verzamelt 's werelds toonaangevende professionals op het gebied van werknemerservaring en digitale werkplekken.