Elden Ring brengt me terug naar het tijdperk van gameforums |Digitale trends

2022-06-10 19:54:42 By : Mr. Yivonnie Yi

Met de nieuwste release van FromSoftware, Elden Ring, wagen meer gamers dan ooit de wereld van Dark Souls (in alles behalve naam).Hoewel de op vallen en opstaan ​​gebaseerde gameplay in het verleden niet voor iedereen weggelegd was, werd Elden Ring al snel een mainstream succes, waardoor de verkoop van eerdere Souls-games in slechts enkele dagen werd verbroken.Met zoveel mensen die spelen en talloze verhalen over hoe elk het benadert, heeft Elden Ring herinneringen aan een oude tijd ontgrendeld waarin gamegeheimen via mond-tot-mondreclame werden gevonden en de naam van het spel constant werd ontdekt.In tegenstelling tot eerdere Souls-titels, heeft Elden Ring een enorme pagina uit het boek met open-wereldspellen genomen - meer specifiek, een veelgeprezen hit waarvan je misschien hebt gehoord, genaamd The Legend of Zelda: Breath of the Wild.Net als Zelda gooit Elden Ring spelers in zijn wereld en geeft ze de vrije hand om precies te spelen zoals ze willen.Er is geen vaste weg en geen regels voor vooruitgang, behalve dat je naar verschillende gebieden gaat en de belangrijkste bazen verslaat, maar de manier waarop je die doelen bereikt, is geheel aan de individuele speler.Deze gameplay-filosofie geeft elke speler een unieke game-identiteit, afgezien van hun absurde aangepaste karakters.Ik herinner me een gesprek dat ik had met een vriend waarin we spraken over wat we tot nu toe in het spel hadden gedaan.Hij vertelde me hoe hij onder een meer ging en een mystiek gebied vond (dat ik nog steeds niet ben tegengekomen) en hoe hij Castle Stormveil had bestormd en een respawnende zombiegebied had gevonden om in te malen. Eigenlijk was hij overal geweest dat het noordwesten van de kaart zou kunnen bieden.Ondertussen was ik naar het zuidoosten gegaan en had ik te maken met mensen als Castle Morne om een ​​pompoenhelm te vinden, niveaus te slijpen door een reus neer te halen bij de derde kerk en een schild van schildpadden te vinden om mijn Ninja Turtle Samurai-build af te maken.Dit verschil in gameplay bleef bestaan ​​toen hij naar mijn rijk reisde en me vroeg: "Heb je iets gedaan in de buurt van de Castle Stormveil?"Ik antwoordde dat "ik vooral de lagere gebieden had verkend."Hij liet me zijn kaart zien en die leek in niets op de mijne.Op dat moment realiseerde ik me dat deze game echt de magische essentie van de gamedagen vastlegde voordat internet een ding was, ondanks dat internet een factor in de ervaring kon spelen.Het beste is dat zelfs Twitter en andere sociale media deze magie niet doorbreken.Ik zie regelmatig berichten van verschillende spelers met totaal verschillende ervaringen.Hun gesprekken en vragen over wat ze aan het doen zijn, zijn een knaller uit het verleden en doen me denken aan oude geheime internetforums waar ik te jong was om zelfs maar aan deel te nemen. Het brengt me terug naar een tijd waarin ik alleen was, mijn broers en zussen en neven en nichten - en minimaal internetgebruik.Het enige dat we nodig hadden om in-game geheimen te vinden, was onze nieuwsgierigheid naar verkenning en het zelden verkregen gamemagazine.Dit is een van de redenen dat Elden Ring een van de eerste Souls-games is die ik zelfs zou kunnen aanbevelen aan degenen die in het verleden niet met de serie hebben geleerd.Ik denk nog steeds niet dat de besturing voor iedereen de beste is, de game voelt nog steeds mechanisch verouderd aan zoals altijd, en de frustratie die bepaalde bazen kunnen veroorzaken, maakt het aantal kilometers van persoon tot persoon verschillend.Het verkennende ontwerp, de op experimenten gebaseerde gameplay, het soms hilarische community-aspect en die "oude game-geur" ​​waar ik over spoot, doen me echter geloven dat zelfs Souls-gamehaters hier een beetje plezier in kunnen vinden.Voor gamers zoals ik die de onschuld en emoties van dat vervlogen tijdperk lang hebben gemist, voelt Elden Ring als een verademing.Niets is vanzelfsprekend in de in-game wereld van het rijk van The Lands Between en de roep om avontuur is sterk.Net als Breath of the Wild is er niet één echte manier om een ​​probleem op te lossen.Ik zie dat iedereen zijn tactieken deelt, alsof we een oud Apple II-rollenspel spelen en dingen zeggen als: "Oh wauw, heb je het zo gedaan?Ik pareerde gewoon en sloeg hem in plaats daarvan van de klif.”Dat heeft Elden Ring tot een van de meest non-throwback throwback-games in een lange tijd gemaakt, en ik kan niet wachten om er nog meer van te ervaren.Elden Ring is nu beschikbaar op pc, PS4, PS5, Xbox One en Xbox Series X/S.Upgrade uw levensstijl Digital Trends helpt lezers de snelle wereld van technologie in de gaten te houden met het laatste nieuws, leuke productrecensies, inzichtelijke hoofdartikelen en unieke sneak peeks.