Blowup Media presenteert eerste 3D buitenreclame-ervaring in Nederland

2022-05-21 12:10:13 By : Ms. Jessica Li

Blowup Media claimt de primeur te hebben in Nederland op het gebied van ‘immersive content’. In aanloop naar de vernieuwde Emmapassage in Tilburg zou voor het eerst een 3D digitale buitenreclame-ervaring te beleven zijn. Een 3D-haai zwemt rond in de binnenstad om het publiek te verrassen. 

Het scherm, dat ook de naam Emma draagt, is volgens Blowup een 90° Led-scherm van 65m² waar consumenten onder door kunnen lopen. Rutger van de Wiel, creative director van IDS Animation Studio en verantwoordelijk voor de animatie, legt uit dat hij voor de visuele ervaring een naked-eye 3D-animatietechniek heeft gebruikt om de optische illusie te creëren.

Blowup media geeft aan vaker met immersive, anamorphic en 3D-content te gaan werken. De creative hub ‘Blowup Lab’ is volgens het bedrijf het onderdeel van de organisatie dat merken en mediabureaus moet adviseren en inspireren hoe de, digitale, buitenreclame-campagnes maximale aandacht en betrokkenheid bij consumenten kunnen genereren.

Ernst Vos, chief commercial officer bij Blowup Media Group vindt dat het binnen het, digitale, buitenreclame-domein tijd is voor ‘slimmere en creatievere merkboodschappen. Met Emma kunnen merken nu de creatieve mogelijkheden, flexibiliteit en impact van ons krachtige medium optimaal benutten.’

Over de landsgrenzen worden 3D-schermen al vaker ingezet. De verwachting is dat het een trend wordt in buitenreclame.

Terwijl de metaverse mainstream wordt, wijst onderzoek nog steeds op één probleem: veel consumenten begrijpen het niet.

Met het op korte termijn verdwijnen van de third party cookie staat contextual targeting in de belangstelling als krachtig alternatief.

Met het voeren van de nieuwe merknaam en bijbehorende marktpositionering zet ISM de volgende stap in haar groei in de B2B en B2C markt.

Ontdek jouw kansen op 19 mei in onze gratis Kennis Break

Musk wil bewijs over de hoeveelheid spambots op Twitter en zegt dat de overnameprijs mogelijk omlaag moet. Twitter-ceo reageert chagrijnig.

Terwijl de metaverse mainstream wordt, wijst onderzoek nog steeds op één probleem: veel consumenten begrijpen het niet.

Met het op korte termijn verdwijnen van de third party cookie staat contextual targeting in de belangstelling als krachtig alternatief.

Met het voeren van de nieuwe merknaam en bijbehorende marktpositionering zet ISM de volgende stap in haar groei in de B2B en B2C markt.