43 mensen veranderen reclame voor het klimaat

2022-06-24 19:57:24 By : Mr. Yanming Gou

Kan reclame dienen voor klimaatactie?Deze week is het Cannes Lions Festival Of Creativity - de grote jaarlijkse jamboree voor de reclame- en PR-industrie.Duurzaamheid is een van de hoofdthema's, maar verandering is niet eenvoudig voor een branche die meer spullen aan meer mensen moet verkopen.Reclame speelt een cruciale rol in klimaatverandering.Aan de ene kant verdedigt reclame de destructieve olie- en gasindustrie, vergroent merken en stimuleert de consumptie.Zoals het recente IPCC-rapport het verwoordde:"Een groot aantal bedrijfsagenten heeft geprobeerd de klimaatmitigatie te ontsporen door gerichte lobby en twijfelopwekkende mediastrategieën."Maar aan de andere kant kan de kracht van creativiteit en verhalen vertellen de koers van klimaatverandering veranderen.Het IPCC maakte ook duidelijk dat:“Socio-culturele veranderingen binnen transitiepaden kunnen op wereldschaal een CO2-besparingspotentieel op gigatonschaal bieden”In niet-geek-taal ... Het IPCC zegt dat cultuur het klimaat eet als ontbijt!De creatieve industrie moet een kant kiezen.En de urgentie om dat te doen nam alleen maar toe.Vorige week pas veranderde de door de VN gesteunde Race to Zero de regels voor reclamebureaus die zich wilden aansluiten.Nu wordt hen gevraagd om hun 'geadverteerde emissies' te berekenen en Client Disclosure Reports te maken van wie hun rekeningen betaalt.Reclame moet veranderen met de snelheid van klimaatverandering, want creativiteit is niet neutraal.Daarom vier, bedank en verhef ik elke naam op deze lijst.Deze mensen benutten het beste van creativiteit en helpen om talent van de ergste klimaatschuldigen te ontdoen.Ze vechten om reclame een deel van de oplossing te maken.Volg ze, interview ze, huur ze in, werk voor ze en nodig ze uit om te spreken, les te geven en je te provoceren.BELANGRIJK: de volgende lijst is persoonlijk - dit zijn mensen die ik ken, heb ontmoet of waarmee ik heb samengewerkt om reclame voor klimaatverandering te veranderen.Als er nog andere namen zijn, dan zou ik die graag willen weten!De lijst is in omgekeerde alfabetische volgorde.Zoë Red – Co-Director, Creatives for Climate @CreativesforClimateZoë Red is mede-oprichter van de non-profitorganisatie Creatives for Climate, een wereldwijd inlichtingennetwerk van professionals uit de advertentie-industrie met een gedeelde missie om actie te ondernemen op het gebied van klimaat en ecologische noodsituaties.Ze is een pleitbezorger voor regeneratieve technologie en het gebruik van creativiteit als een kracht ten goede.William Skeaping - Extinction Rebellion UK @skeapspeaksWilliam Skeaping, redacteur van het bestverkochte handboek van de beweging, 'This is Not A Drill', organiseerde een protest bij Cannes Lions 2019, waarbij hij druk uitoefende op reclamebureaus om te stoppen met werken met klanten met een hoog koolstofgehalte.Tom Firth - Founding Partner, M&C Saatchi LIFE @TomFirthTom Firth, voorheen Managing Director van M&C Saatchi London, waar hij toezicht hield op veel van hun campagnes voor gedragsverandering en sociale impact, werkt nu aan een wereldwijde heroriëntatie van de M&C Saatchi-groep rond de duurzaamheidsagenda.Samen met Joanna Yarrow, voormalig Global Head of Healthy and Sustainable Living bij IKEA, richtte hij begin 2021 het M&C Saatchi LIFE-adviesbureau op om samen met bedrijven en merken een beter leven mogelijk te maken binnen de grenzen van de planeet.Thomas Kolster - Mr. GoodvertisingThomas Kolster is een marketingactivist en een doorgewinterde professional op het gebied van branding en duurzaamheid.Hij is de oprichter van de wereldwijde Goodvertising-beweging - ontworpen om de reclamewereld te inspireren een stap in een betere richting te zetten, die gericht is op doelgerichtheid en het maken van een positieve impact.Tolmeia Gregory - Klimaatrechtvaardigheidsactivist @tolmeiaTolmeia Gregory is een kunstenaar en activist die creatieve gesprekken begint over de klimaatcrisis en hoe we de toekomst opnieuw kunnen vormgeven, en die mensen tot actie aanzet.Ze is ook een contentmaker voor Clean Creatives op Cannes Lions 2022.Tetyana Lutsyshyn - Art Director voor Clean Creatives en Junior Art Director voor CONFEDDE.@tanyalutsyshynTetyana is een digitale kunstenaar en freelance PR & SMM-specialist gevestigd in Toronto.Tetyana werkt in de industrie en gelooft dat creativiteit geworteld is in sociale, culturele en ecologische praktijken, en daarom geeft het ons, als creatievelingen, de macht om de samenleving vorm te geven en de wereld ten goede te veranderen.Tara Nolan - Chief Global Growth Officer, BeenThereDoneThat @TKNolanTara Nolan is de Chief Global Growth Officer van BeenThereDoneThat en zet 's werelds beste denkers in om 's werelds moeilijkste problemen op te lossen.Ze is een pleitbezorger van duurzaamheid die regelmatig blogt om bewustzijn te genereren en het gesprek over duurzaamheid te stimuleren voor merken als SAP, Belvedere Vodka, Amazon Studios, Unilever en meer.Tamara Daltroff - Directeur-generaal, EACA @TamaraDaltroffTamara Daltroff is directeur-generaal bij EACA, de stem van Europese communicatiebureaus en -verenigingen, die de economische en sociale bijdrage van commerciële communicatie aan de samenleving promoot.Ze is verkozen tot eerste president van de wereldwijde alliantie van agentschappen 'VoxComm' en zit in de raden van bestuur van EASA en EDAA.Ze werkt samen met agentschappen om hun reactie op klimaatverandering te verbeteren.Stephan Loerke - CEO van de World Federation of Advertisers WFADe WFA is de stem van marketeers over de hele wereld en vertegenwoordigt 90% van de wereldwijde uitgaven voor marketingcommunicatie - ongeveer 900 miljard dollar per jaar.Dat geeft ze enorme invloed binnen de hele advertentie-industrie.Onder leiding van Stephan pakt de WFA de klimaatproblemen aan met hun Planet Pledge en openhartige debatten over de rol van marketing bij klimaatverandering.Mede-oprichter van het bekroonde wereldwijde duurzaamheidsbureau Futerra, dat pionierde met het gebruik van creativiteit, verhalen vertellen en gedragsverandering voor klimaatactie.Ze was een Lions-rechter in 2021 voor de Sustainable Development Goals en creëerde het eerste Client Disclosure Report - nieuw geaccepteerd door de VN als leiderschapspraktijk voor de advertentie-industrie.Ze heeft meer dan 1,3 miljoen views op haar TED-talk over reclame en klimaatverandering.Zij is ook de auteur van deze lijst :-)Simon Mainwaring - Oprichter / CEO, We First, VS @SimonMainwaringSimon Mainwaring is een brandingexpert en auteur van We First: How Brands and Consumers Use Social Media to Build a Better World and Lead With We: The Business Revolution that Will Save Our Future.Hij is de oprichter en CEO van We First Inc, het bekroonde strategische adviesbureau dat de groei en impact versnelt voor de belangrijkste doelgerichte merken van vandaag.Simon Henzell-Thomas - Global Director Public Affairs and Advocacy, IKEA, Global @SimonHenzellThomasSimon Henzell-Thomas is een doelgerichte veranderleider met 20 jaar ervaring in de private sector en bij NGO's.Hij heeft leiding gegeven aan multidisciplinaire, multiculturele teams op het gebied van duurzaamheid, public affairs, communicatie, strategische partnerschappen en stakeholderbetrokkenheid.In zijn functie is hij verantwoordelijk voor wereldwijde public affairs en pleitbezorgingsstrategie en -implementatie, en doelgerichte campagnes.IKEA's marketing helpen om een ​​positieve impact te hebben op mens en planeet.Rob McFaul - Mede-oprichter, Purpose Disruptors @robertmcfaulRob McFaul is mede-oprichter van de netwerkorganisatie Purpose Disruptors, wiens missie het is dat de advertentie-industrie alleen werkt aan merken, gedragingen en levensstijlen die passen bij een wereld van 1,5 graad.Rob leidt op #ChangeTheBrief Alliance - een leerprogramma over het promoten van een duurzame levensstijl in campagnes.Ondersteund door netwerkbureaus.Rob is tevens voorzitter van de IPA Climate Group for Media Agencies.Priya Sarma Mathur - Senior Sustainability and Corporate Affairs Head, Unilever @PriyaSarma1Als Corporate Communication Manager bij Unilever North Africa Middle East (NAME) region, is Priya Sarma Mathur verantwoordelijk voor alle facetten van het opbouwen en beschermen van de bedrijfsreputatie, waaronder mediarelaties, medewerkersbetrokkenheid, externe zaken, problemen en crisisbeheer, evenals het opbouwen van de Unilever Sustainable Living Plan als een bron van concurrentievoordeel in wereldwijde marketing.Pauline Robson - Managing Partner, MediaCom @PaulineRobsonPauline Robson is de belangrijkste architect van de koolstofcalculator voor media-inkoop en -planning.Pauline heeft samen met Helen Brain een belangrijke rol gespeeld bij het aansturen van de duurzaamheidsagenda bij MediaCom.Michele Oliver - Global VP Brands and Purpose, Mars Incorporated, Global @mitchyovMichele Oliver is een marketing- en communicatie-expert met een passie voor het centraal stellen van diversiteit, inclusie en rechtvaardigheid in het hart van elke strategie en elk team, gebaseerd op een schat aan ervaring, waaronder vicevoorzitter bij Stonewall, plaatsvervangend vicevoorzitter bij de Unstereotype Alliance (UN Women Women ), Government / Business Leaders Group for Disability Confident plus verschillende E, I&D-verantwoordelijkheden bij Mars.Ze spreekt regelmatig op branche-evenementen in het VK en wereldwijd over merkopbouw, de business case for purpose, evenals onderwerpen als inclusieve marketing, representatie en gendergelijkheid in het bedrijfsleven.Melissa Mbugua - Co-Director Creatives for Climate & mede-oprichter Africa Podfest @melmbuguaMelissa Mbugua is een pionier op het gebied van sociale verandering in heel Afrika en daarbuiten. Ze heeft een carrière van meer dan 10 jaar bij 's werelds grootste innovatieorganisaties en leidt haar eigen organisatie.Ze is directeur van de wereldwijde non-profit Creatives for Climate, medeoprichter van Africa Podfest en jurylid van D&AD Awards.Maxine Joselow - Reporter over klimaatverandering, The Washington Post @maxinejoselowMaxine Joselow is een stafschrijver die The Climate 202 verankert in The Washington Post.Joselow kwam naar The Post vanuit E&E News, een milieupublicatie die deel uitmaakt van Politico.Het werk van Joselow is verschenen in E&E News, Scientific American, the Daily Beast en tal van andere publicaties.Ze schrijft over de rol van reclame bij klimaatverandering.Manuela Andreoni - Schrijver, Climate Forward-nieuwsbrief, The New York Times @manuelaandreoniManuela Andreoni is een schrijver voor de Climate Forward-nieuwsbrief.Voordat ze bij de klimaatdesk kwam, was ze fellow bij het Rainforest Investigation Network, dat betrekking had op het Braziliaanse Amazonegebied.Andreoni heeft de kwestie van reclame en klimaat behandeld.Maher Nasser - Director of Outreach, United Nations Department of Global Communications en commissaris-generaal van de Verenigde Naties op Expo 2020 @MaherNasserUNMaher Nasser is de directeur van de Outreach Division van het United Nations Department of Global Communications.Samen met een aantal partners begeleidt hij uiteenlopende communicatie-initiatieven en campagnes.Hij leidt veel van de recente doorbraakcampagnes van de VN op het gebied van klimaat.Lucy Von Sturmer – Initiator, Creatives for Climate, en oprichter, The Humblebrag @thehumblebrag_Lucy Von Sturmer is de initiatiefnemer van de wereldwijde non-profit Creatives for Climate, op een missie om creatievelingen te wapenen met de vaardigheden, kennis en actiemogelijkheden om de klimaatcrisis aan te pakken.Lucy is ook oprichter van The Humblebrag, een bekroond bureau voor thought leadership en een opleidingsacademie voor veranderaars over hoe ze zichtbaarheid kunnen gebruiken om een ​​positieve impact te genereren.Lisa Merrick-Lawless - Mede-oprichter, Purpose Disruptors @lisaheadspaceLisa Merrick-Lawless leidt het GoodLife2030-project, dat de industrie uitnodigt om opnieuw te bedenken wat een duurzamer 'goed leven' is, en dat werd gelanceerd op de IMAX op COP26.Ze is ook gekozen als geheime spreker om op Cannes Lions 2022 te presenteren met de talk "The Climate Crisis is a Crisis of Imagination".Lisa Hogg - Oprichter, BRAVE Amsterdam @LisaHoggLisa Hogg is de oprichter van BRAVE Amsterdam - een bureau dat bedrijven wil helpen bij het definiëren van hun doelstrategieën, door middel van geïnformeerde investeringen en gedrag.Hogg is gepassioneerd en gemotiveerd over sociale duurzaamheid en merkbeheer.Een natuurlijke innovator met een bewezen staat van dienst op alle gebieden van marketing en merkcommunicatie.Laura Costello - Strategy Director, Purpose & Planet bij THINKHOUSE, The Youth Marketing Company @lauraevelyncLaura Costello, een gepassioneerde klimaatadvocaat, leidt de 'Planet'-services van THINKHOUSE - duurzaamheid en doelgericht werken.Naast merkprojecten omvat dit het beheer van het B Corp-certificeringsproces van het bedrijf en het aansturen van onderwijsprogramma's op het gebied van duurzaamheid.Laura richtte in 2020 Purpose Disruptors op in Ierland. Ze droeg bij aan het GoodLife2030-project van Purpose Disruptor en was co-auteur van The Great Reset White Paper - waarin ze de kansen schetste die het Covid-19-moment creëerde om de industrie opnieuw vorm te geven om mens en planeet te dienen.Kimberlee Wells - CEO, TBWA, Melbourne en Adelaide @KimberleeWells2Kimberlee Wells is Chief Executive Officer van TBWA\Melbourne.Tijdens haar ambtstermijn heeft ze het bureau geholpen om Netwerkbureau van het jaar te winnen;Digital Agency of the Year en een aanzienlijk aantal creatieve prijzen, waaronder de felbegeerde Cannes Grand Prix Lions.In januari 2022 werd ze benoemd tot juryvoorzitter voor Cannes Sustainable Development Goals Lions.Kathryn Lundstrom - redacteur duurzaamheid, Adweek @klundsterKathryn Lundstrom is de nieuwe duurzaamheidsredacteur bij Adweek - waar ze reclame- en marketingnieuws behandelt door een klimaatlens.Door haar werk bespreekt Lundstrom regelmatig de impact van klimaatverandering op de moderne samenleving en verkent ze de rol van de reclame- en marketingindustrie.Jonathan Wise - Mede-oprichter, Purpose Disruptors @JonathanMWiseJonathan Wise leidt het werk voor geadverteerde emissies van Purpose Disruptors, dat de toename van de uitstoot meet als gevolg van de toename van de verkoop die door advertenties wordt gegenereerd.Geadverteerde emissies werden gelanceerd op COP26 en werden onlangs door de VN geaccepteerd als een leiderschapspraktijk voor de advertentie-industrie.Johan Pihl - Chief Creative Officer / CINO, Doconomy @JohanPihlJohan Pihl is Chief Creative Officer bij Doconomy - 's werelds eerste mobielbankieren voor dagelijkse klimaatactie.Daarvoor leidde hij, samen met zakenpartner Mathias Wikström, wereldwijd bekroonde voorhoedeprojecten zoals Natalia Project for Civil Rights Defenders en Aland Index Initiative met onder andere The Baltic Sea Project voor de Bank of Aland.Jessica Heygate - Associate Editor en Technology Editor, Campagne US @goodfloJessica Heygate is een in Austin gevestigde tech-editor bij Campaign US en onderzoekt de impact van technologie op het bedrijfsleven en de samenleving, en hoe deze te reguleren.Ze behandelt voornamelijk innovatie en opkomende technologie;ethiek en duurzaamheidskwesties.James Turner - Oprichter, The Glimpse Collective @JamesTurnJames is oprichter van Glimpse, een wereldwijd collectief dat creativiteit wil inzetten 'in service to life'.Het collectief heeft Tube-advertenties vervangen door foto's van katten en pop-upwinkels geopend die echte spullen voor vluchtelingen verkopen.Het helpt nu jonge creatievelingen om opdrachten voor fossiele brandstoffen af ​​te wijzen en werk te maken dat hen een leefbare toekomst geeft.Jake Dubbins - Mede-oprichter, Conscious Advertising Network @JacobDubbinsJake Dubbins is de mede-oprichter van het Conscious Advertising Network, een toonaangevende wereldwijde beweging in op mensenrechten gebaseerde reclame die de economische link verbreekt tussen reclame en de schadelijke inhoud die gemeenschappen verdeelt, verschillende stemmen uitsluit, kinderen uitbuit en de wetenschappelijke consensus ondermijnt.Jake is ook de mede-oprichter en MD van Media Bounty, een ethisch creatief en mediabureau.Jacob Simon - Content Creator, Copywriter, Mede-oprichter van Climativity @jacobsimonsaysJacob Simon is een verhalenverteller met een passie voor klimaatpositiviteit en actie.Hij was mede-oprichter van een wekelijkse nieuwsbrief die eenvoudige en impactvolle manieren bevat waarop mensen kunnen strijden tegen klimaatverandering en die inhoud creëert om anderen te inspireren tot actie.Helen Brain - Hoofd Duurzaamheid, Mediacom @HelenBrainHelen Brain, die onlangs is aangesteld als Head of Sustainability bij Mediacom, stimuleert duurzaamheid binnen Mediacom, met het Institute of Practitioners in Advertising (IPA) en Purpose Disruptors.Harriet Kingaby - Mede-oprichter, Conscious Advertising Network @HKingabyHarriet Kingaby is de mede-oprichter van het Conscious Advertising Network, een toonaangevende wereldwijde beweging in op mensenrechten gebaseerde reclame die de economische link verbreekt tussen reclame en de schadelijke inhoud die gemeenschappen verdeelt, verschillende stemmen uitsluit, kinderen uitbuit en de wetenschappelijke consensus ondermijnt.Insights Director bij Media Bounty, een ethisch creatief & mediabureau.Gustav Martner - Head of Creative (Nordics), Greenpeace @martnerGreenpeace-activist Gustav Martner was voorheen voorzitter van de Swedish Advertising Association en de uitvoerend creatief directeur bij Crispin Porter + Bogusky Europe.Martner, een eerdere winnaar en jurylid van Cannes Lions, protesteerde tijdens de openingsceremonie van het festival in 2022 in juni, waarbij hij beweerde dat zijn eerdere prijs hem tot een 'klimaatcrimineel' maakte en protesteerde tegen adverteerders die verkeerde informatie over het klimaat verspreidden.GiGi Gutierrez - Executive Creative Director in @weareplanta en Sustainable Director in @publicitarias.orgGiGi is de directeur van Planta, een reclamebureau met als doel het bouwen van meer bewuste merken en consumenten, geïntegreerd door een activistisch en digitaal nomadenteam.Gefocust op duurzaamheid en genderperspectief, daagt Planta, als een B Corp-bedrijf, de campagnes uit om verhalen te doen en verhalen te vertellen om onze industrie koolstofarm te maken.Gail Gallie - Mede-oprichter van Project Everyone @gailgallie Gail GallieGail Gallie is mede-oprichter van Project Everyone, een wereldwijde partner van de Verenigde Naties die de kracht van geweldige communicatie achter de Global Goals wil plaatsen - een raamwerk voor positieve verandering, meer recentelijk de to-do-lijst van de wereld genoemd.Ze is mede-gastheer van het SDG Goals House tijdens het festival van Cannes - de meest invloedrijke ruimte voor klimaatactie tijdens het evenement.Femke Sleegers - Oprichter, Advertising Fossil Free (Reclame Fossielvrij) @Fem015In 2019 startte Femke Sleegers met Reclame Fossielvrij, de eerste campagne om alle fossiele advertenties te verbieden.Ze voerden campagne in Amsterdam, dat de eerste stad ter wereld was die advertenties voor fossielen verbood.Zes nationale politieke partijen hadden een verbod op fossiele advertenties in hun verkiezingsprogramma's.3e in de nationale duurzame top 100.Ellen Ormesher - Verslaggever, Werk en Welzijn, The Drum @ellen_ormesherEllen Ormesher (zij/haar), gevestigd in Glasgow, werkt aan verslaggeving over The Drum's Work and Wellbeing.Haar interessegebieden zijn onder meer werkplekbeleid, cultuur en welzijn, brancheregulering en duurzaamheid.Een van haar recente artikelen behandelt het protest van ex-adman Gustav Martner tegen de gewoonte van de industrie om te werken met fossiele brandstoffen en klanten met een hoog koolstofgehalte.Ella Sabourin - Strateeg voor schone creatievelingen en junior creatieve strateeg, The Breach MediaMet een focus op de kruispunten tussen klimaatactie en sociale rechtvaardigheid, is Ella Sabourin toegewijd aan het ontdekken van het creatieve potentieel van verbeeldingskracht bij het boeken van vooruitgang rond systemisch onrecht en de wereldwijde klimaatcrisis.Samen met haar collega's werkt ze aan een meer rechtvaardige en levensvatbare toekomst voor iedereen.Duncan Meisel - Executive Director, Clean Creatives @duncanwritesDuncan Meisel is mede-oprichter van Clean Creatives, een project dat creatievelingen, bureaus en hun klanten samenbrengt om een ​​einde te maken aan het werk van de advertentie- en PR-industrie met fossiele brandstoffen.Ze hebben meer dan 300 agentschappen georganiseerd om te beloven niet met fossiele brandstoffen te werken, en meer dan 1000 individuen.Dominic Lyle – Communicatiedirecteur, Planet TrackerPlanet Tracker is een bekroonde financiële denktank die werkt aan een significante onomkeerbare transformatie van wereldwijde financiële activiteiten tegen 2030.Christine Arena – Oprichter, Generous Films @ChristineArenaChristine Arena is oprichter van Generous Films - een bekroond productiebedrijf dat filmische verhalen naar de sociale impactruimte brengt. Een pleitbezorger voor klimaatverantwoordelijkheid in de creatieve sector.Door haar werk met Fossil Free Media, een non-profit medialab dat de beweging ondersteunt om een ​​einde te maken aan fossiele brandstoffen en de klimaatnoodsituatie aan te pakken en de rol van individuen die moedige beslissingen nemen.Caroline Davison - Managing Director en Sustainability Lead, ELVIS @CarolineDavisonCaroline Davison, co-auteur van de invloedrijke Eco-effectiviteitsstudie, creëerde de nieuwe rol van Sustainability Lead bij ELVIS.In de afgelopen 2 jaar heeft ze het bedrijfsmodel van het bureau geherstructureerd in de richting van B Corp-certificering en speelde ze een belangrijke rol bij het verkrijgen van de toezegging van de holdingmaatschappij van ELVIS, de omvangrijke Next 15, om hetzelfde te doen op groepsniveau.Ben Essen - Global Chief Strategy Officer, Iris @benessBen Essen, in 2021 uitgeroepen tot Campagne's #2 Trailblazer, is de architect van Iris' Carbon Kickback-programma en 'The World is Looking at You COP26'-campagne.Ben is ook de hoofdauteur van het rapport Advertised Emissions, gelanceerd op COP26.Hij mobiliseerde andere instanties om de 2019 Global Climate Strike te ondersteunen via Create&Strike.Belinda Noble - Oprichter en voorzitter, Comms Declare @BelindaNobleMediaCommsBelinda pakt de op fossiele brandstoffen gestookte cultuur in Australië aan.Comms Declare heeft meer dan 330 leden van reclame, PR en media die hebben verklaard geen reclame te zullen maken voor fossiele brandstoffen.De groep werkt aan een verbod op tabaksgebruik bij de promotie van producten met een hoog koolstofgehalte.Arielle Kimbarovsky - Creative Strategist bij Clean Creatives en Senior Content Strategy Manager bij M1 @ariellekimbar op TwitterArielle is een content-, sociale en community-expert die bekend staat om het bouwen van merken met een sterke missie en een voorliefde voor actie.Ze richt zich op projecten die een positieve sociale en ecologische impact hebben, in de overtuiging dat het onze verantwoordelijkheid als creatievelingen is om een ​​kracht ten goede te zijn.Asger Narud - Programmamanager, KR Foundation @AsgerNarudAsger Narud is programmamanager bij KR Foundation, een van 's werelds toonaangevende filantropische stichtingen die de grondoorzaak van klimaatverandering aanpakken, met een strategische focus op de rol van de PR- en reclame-industrie in de klimaatcrises.Anna Lungley - Chief Sustainability Officer, Dentsu International, Global @AnnaLungleyAnna Lungley is Chief Sustainability Officer bij Dentsu International. Zij is verantwoordelijk voor het verankeren van Dentsu's 'Social Impact'-strategie in het hart van zaken, operaties en cultuur.Ze is erkend voor haar werk om duurzame ontwikkeling te realiseren met de 'Changing Lives'-prijs op het Broadband World Forum, de 'New Vision for Development'-prijs van het World Economic Forum, de 'Purpose'-prijs van The Drum en het 'Sustainability Team of the World' van Business Green. Jaar'.Andrew Simms - oprichter, Badvertising.Andrew Simms zette de Badvertising-campagne op, hij is auteur, politiek econoom en campagnevoerder, mededirecteur van het New Weather Institute en een van de auteurs van de originele Green New Deal en bedacht 'Earth Overshoot Day'.Ally Kingston - Planningsdirecteur, Futerra en bijdrager, Purpose Disruptors @allykingstonAls een belangrijke bijdrage aan de initiatieven van Purpose Disruptors, waaronder het GoodLife2030-project dat gelanceerd werd op COP26, nodigde Ally Kingston bureaus uit om te reageren op een inspirerende brief waarin de 'klant' het jaar 2030 was. Ze was ook co-auteur van The Great Reset White Paper - waarin de kansen die het Covid-19-moment creëerde om de industrie opnieuw vorm te geven om mens en planeet te dienen.Ze werkt nu in het Futerra-team aan baanbrekende merkcampagnes voor duurzaamheid.Veel van de mensen op deze lijst zijn het niet met elkaar eens, of voeren zelfs campagne tegen elkaar.Veranderende reclame en klimaatverandering zijn beladen en controversiële onderwerpen.Maar ik geloof dat ze allemaal te goeder trouw proberen een verschil te maken en het verdienen om op de lijst te staan.(als er meer dan 43 mensen op deze lijst staan ​​- dan sloop ik een paar geweldige mensen die ik was vergeten!)